הותר לפרסום: הרבנות הראשית פשטה על מסעדה של עבריין כשרות בנתניה

מדובר במסעדה מרכזית שפרסמה תעודת כשרות מזוייפת, תוך הכשלת הציבור. הפשיטה התבצעה בשיתוף המשטרה ובאמצעות צו חיפוש שנחתם על ידי בית המשפט

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/09/13 16:13 יב בתשרי התשעד

הותר לפרסום: הרבנות הראשית פשטה על מסעדה של עבריין כשרות בנתניה
הרבנות הראשית, צילום: הרבנות הראשית

היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל פשטה ביום רביעי שעבר על מסעדת "פינת תמר" בנתניה והחרימה תעודת כשרות מזויפת אשר הוצגה בגלוי בבית העסק - כך הותר היום (ב‘) לפרסום. הפשיטה התבצעה בשיתוף המשטרה ובאמצעות צו חיפוש שנחתם על ידי בית המשפט.

מדובר במסעדה במיקום מרכזי, אשר קיבלה עד כה מספר קנסות מהיחידה לאכיפת הונאה בכשרות, ובמספר הזדמנויות פורסמו אזהרות אודותיה. בעל המקום, שאינו נתון להשגחת כשרות מטעם הרבנות, פירסם כי הוא כשר על גבי שלטים סמוכים למסעדה, ואף הציג תעודת כשרות מזוייפת, הנחזית להיות תעודה מטעם הרבנות נתניה. בדיקה העלתה שמדובר בתעודת כשרות שניתנה לעסק אחר, וכי נעשו בה שינויים וזיופים כדי להתאימה לעסק שבו הוצגה תוך הכשלת הרבים.

לאור התמשכות העבירה הוחלט ברבנות לנקוט את הצעד החריף של פשיטה על המקום והחרמת התעודה. לאחר תפיסת הראיות החלו ברבנות ובמשטרה לנקוט הליכים נגד בעל המקום, הן בגין עבירות על חוק איסור הונאה בכשרות, והן בחשד לזיוף.

ראש היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, רפי יוחאי, אומר כי "מפעם לפעם אנו נתקלים בבעלי עסקים שפועלים במכוון כדי להטעות את הציבור, כדי למשוך אליהם ציבור שומר כשרות ולהכשיל אותם. אנו מחויבים לאכוף את החוק נגד בעלי עסקים שכאלה ולהגן על שומרי הכשרות. רשאי בעל העסק למכור מזון לא כשר, אבל אין לו זכות לעשות זאת תוך שימוש בתעודת כשרות מזויפת ולהכשיל את הרבים. לצד העניין ההלכתי, יש כאן הונאה והטעיה צרכנית חמורה תוך פגיעה בחופש הדת של אלו אשר בחרו לשמור כשרות, ואין להקל בזה ראש".