הושקה שדולת ארץ ישראל בכנסת

כ-35 ח"כים מרוב סיעות הבית חברו לשדולה אשר תפעל למען ההתיישבות. השר בנט: "צריך להפסיק להתבייש ולומר בקול ברור: אנחנו מתנחלים, ארץ ישראל שייכת לעם ישראל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 11/06/13 17:31 ג בתמוז התשעג

הושקה שדולת ארץ ישראל בכנסת

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, השתתף היום (ג‘) בהשקת שדולת ארץ ישראל בכנסת. בראש השדולה עומדים ח“כ יריב לוין (הליכוד ביתנו) וח“כ אורית סטרוק (הבית היהודי) וחברים בה כ-35 ח“כים מרוב סיעות הבית, ביניהם: שר הביטחון משה יעלון, נפתלי בנט, אורי אריאל, גדעון סער, לימור לבנת, יאיר שמיר, גלעד ארדן, עוזי לנדאו וישראל כץ.

”יוצא לי די הרבה לפגוש דיפלומטים' שרי חוץ ומנהיגים בינלאומיים ואין כמעט פגישה שלא מסתיימת במעיין בקשה להתקדם בתהליך המדיני. הכשל הוא אצלנו כי אנחנו מזה שנות דור חדלנו להגיד את האמירה הפשוטה הזאת שארץ ישראל שלנו ובשיח בין צדק לביטחון תמיד צדק מנצח“, אמר היום בנט, ”מי שמבסס את צדקת הקיום שלנו כאן בפיצוי על עוולות השואה, אז באיזשהו שלב זה נגמר. ולכן יסוד הקיום שלנו כאן הוא לא עוולה כזו או אחרת אלא אמירה פשוטה שזה שלנו“.

לדברי בנט, ”הדרך היחידה לפגוע במדינת ישראל זה לערער את האחיזה שלנו, להכהות את מוחנו, שנשכח שהצדק שלנו, שארץ ישראל שייכת לעם ישראל“. הוא טען כי ”זו לא רק אמירה בתחום הצדק, אלא זו אמירה טקטית. אנחנו צריכים להפסיק להתבייש. יו"ש שלנו לא בגלל שהיא מגינה על גוש דן אלא בגלל שאברהם אבינו הלך שם. כשאנחנו הולכים על "נתיב האבות" זה מה שאנחנו צריכים לראות“.

בנוגע ליחסים עם הפלטסינים אמר בנט כי ”יש בשורות טובות בשטח“ וציין כי ”אנחנו מבינים שהם לא הולכים לשום מקום וגם הם מבינים שאנחנו לא הולכים לשום מקום. אני רואה אנשים שבהוויה היום יומית עושים שלום בלי הצהרות גדולות. ערבים ויהודים קמים בבוקר ביחד, עובדים ביחד, מייצרים ביחד - זה השלום האמיתי. בואו נטפל בבעיות, באנשים האמתיים בשטח“.

בנט הדגיש כי הוא לא משלה את עצמו: ”אין אהבה גדולה, המתנחלים לא רוקדים הורה בגבעות, ואני לא מתבייש להגיד מתנחלים, גם תל אביב הייתה התנחלות. אין אהבה אבל יש הכרה שהולכת וגוברת, שאנחנו לא הולכים לשום מקום. אולי דה יורה לא נגיע להסכמות אבל בואו דה פקטו נגיע להסכמות. ולכן המשימה שהפורום הזה צריך להוביל היא להציג חזון אלטרנטיבי לחזון של הזרקת מדינה פלסטינית לתוך ארץ ישראל ויש פה שלל כיוונים. אני רואה בזה משימה עילאית. בשביל זה בחרו בנו“.