הושלמו ההכנות להילולה - רשימת הצירים החסומים

היציעים מוכנים, מאות אלפי מנות האוכל כבר בושלו וכל מה שנותר לכם לעשות הוא להבין באיזה דרך אפשר להגיע. כוחות הביטחון וארגוני ההצלה השונים סיימו את ההכנות לקראת העלייה הגדולה למירון שמתחילה כבר בשעות אלו ותסתיים במהלך יום שישי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/05/16 13:31 יז באייר התשעו

הושלמו ההכנות להילולה - רשימת הצירים החסומים
סוכנות הידיעות - חדשות 24, צילום: סוכנות הידיעות - חדשות 24

ההכנות להילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון הערב הושלמו ובמשטרה ושאר כוחות הביטחון וההצלה נפרסו כבר בדרכים העולות להר בציפייה למאות האלפים שיגיעו ביממות הקרובות. המשטרה שבה ומדגישה לציבור החוגגים כי לא תתאפשר הגעה ברכב פרטי וכן חניה באזור ההילולה אלא בתחבורה ציבורית בלבד.

בהכנסת האורחים של מוסדות אור הרשב"י נערכים לחלוקת כ-350 אלף מנות אוכל חינם לרבבות העולים. בסמוך לקבר הרשב"י הוקמו אוהלי ענק לגברים ולנשים עם כ-1500 מקומות ישיבה בתחלופה סביב השעון. היות והשנה ל"ג בעומר חל ביום חמישי הוקם אוהל נוסף שישמש ל'קריאת התורה' ברצף לכל המעוניינים.

כמו כן, לראשונה השנה הוקם אוהל ענק וממוזג 'היכל התורה' ללימוד בישוב הדעת גם בל"ג בעומר, האוהל הוקם במתחם אור הרשב"י שבסמוך לציון הרשב"י במירון. בסמוך לאוהל הוקם חדר קפה ענק ומשוכלל עם כיבוד עשיר כיד המלך מטעם הכנסת האורחים של אור הרשב"י לטובת אלפי הלומדים. באוהל המפואר שהוקם ע"י ארגון 'ישיבה על קברו' ישנם 550 מקומות ישיבה בפיקוח סדרנים שיאפשרו להכנס לאוהל ללימוד בלבד במיקום שקט וממוזג.

ההיערכות היא כאמור גם של כוחות ההצלה. בארגון 'איחוד הצלה' קוראים לרבבות העולים מירונה להעדיף את השימוש בתחבורה הציבורית, לעקוב אחר ערנות הנהג ובמקרה הצורך לא להתבייש להעיר על מהירות מופרזת. לנוהגים ברכב פרטי להימנע מלגעת בהגה ללא שינה מספקת ובוודאי שלא לאחר שעות שהייה ארוכות על ההר ובדרכים אליו.

יצויין, כי מערך הכבאות בישראל נערך לאבטחת אירועי ל"ג בעומר. תחנות הכיבוי האזוריות יתגברו את הכבאים בתחנות ויערכו סיורים במוקדי החגיגות כדי לתת מענה מיידי לכל מקרה של שריפה. היערכות מיוחדת תהיה בהילולה במירון לשם צפויים להגיע כאמור, מאות אלפי חוגגים.

להב מאמו אושרי דובר כבאות והצלה מחוז צפון מסר כי "השנה על פי הערכות צפויים להגיע למירון יותר מבקרים משנים קודמות היות וכך אנו מבקשים להזהיר את הציבור ולתת דגש בכל הקשור לאש".

ההילולה משפיעה על צירים רבים באזור מירון שנחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים החל מהבוקר ועד ליום שישי, 27.5.16 בשעה 7:00 בבוקר.

להלן רשימת הצירים:

כביש 866 - מצומת חנניה לכיוון מירון.

כביש 89 - מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים.

כביש 886 - מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים.

כביש 8900 - מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים.

יציאה מצפת לכביש 89.

כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד.

בנוסף, על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי ההילולה קיימת היתכנות לחסימת צירי התנועה הבינעירוניים הבאים:

כביש 65 - מצלמון לכיוון קדרים (עפ"י צורך).

כביש 85 - מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים (עפ"י צורך).

מנגד, קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, תוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

ציבור הנהגים מתבקש לגלות סבלנות ולהישמע להוראות והנחיות השוטרים. תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים החסומים לרכב פרטי, זאת בהצגת תעודת זהות בה יצויין מקום מגוריהם. המשטרה מסרה כי תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובסיומו דרך מוקד 110 (מוקד המידע הארצי של המשטרה) ולאמצעי התקשורת.

(צילום: מוסדות אור הרשבי)

(צילום: סוכנות הידיעות - חדשות 24)

(צילום: יוסי איזנשטיין- מוסדות אור הרשבי)