הושלם השלב הראשון בפינוי גבעת האולפנה

משרד הביטחון השלים את העברת 15 המשפחות מהשכונה אל אתר הקרווילות בבסיס חטיבת בנימין. הפינוי עבר ללא עימותים או אירועים חריגים. 18 משפחות נוספות יפונו ביום חמישי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/06/12 17:30 ו בתמוז התשעב

הושלם השלב הראשון בפינוי גבעת האולפנה

משרד הביטחון השלים היום (ג') אחר הצהריים את העברתן של 15 משפחות משכונת גבעת האולפנה בבית אל, אל אתר הקרווילות שנבנה עבורן בבסיס חטיבת בנימין. הפינוי עבר ללא אירועים חריגים, ללא עימותים ואף ללא מעורבות כוחות משטרה - למעט פקחים של משרד הביטחון אשר סייעו למשפחות במעבר חפציהן.

בכך הושלם למעשה חלקו הראשון של הפינוי, שהסתיים בסיוע שהגישו אנשי משרד הביטחון למשפחות בקליטתן באתר המגורים הזמני. בשעה זו הקרווילות כבר חוברו לתשתיות בסיסיות שהוכנו מראש. 18 משפחות נוספות עתידות להתפנות ביום חמישי ובכך יושלם פינוי כלל תושבי השכונה.

בתוך כך הגישה היום המדינה בקשה לבג"ץ, בדרישה לדחות את המועד האחרון להסרת חמשת מבני הקבע בשכונת האולפנה עד לתאריך ה- 15 בנובמבר השנה, זאת על מנת לאפשר את ניסורם ופירוקם. המדינה ציינה בבקשתה כי מדובר במבני הקבע וכי שלושת הקראוונים לגביהם הוגשה העתירה יוסרו עד המועד שקבע בג"ץ. עוד הודגש בבקשה כי פינוי התושבים מהשכונה יתבצע על פי לוח הזמנים שקבע בג"ץ.