הורי החיילים: בנינו נפלו קורבן למהלך יח"צני

משפחות חיילי גולני שהצטלמו עם חולצות שעליהן נכתב "גולני לא מגרשים יהודים" טוענים במכתב לרמטכ"ל: הם לא ידעו על הכיתוב הפרובוקטיבי

חדשות כיפה אורי פולק 26/06/11 07:54 כד בסיון התשעא

הורי החיילים: בנינו נפלו קורבן למהלך יח"צני
מירי צחי באדיבות וועד מתיישבי השומרון, צילום: מירי צחי באדיבות וועד מתיישבי השומרון

משפחות חיילי גולני שצולמו בטקס צבאי כשעליהם חולצות עם הכיתוב "גולני נלחמים באויבים ולא מגרשים יהודים", העבירו בסוף השבוע האחרון מכתב לרמטכ"ל, לשר הביטחון, לאלוף פיקוד הצפון ולמפקד חטיבת גולני, בו הם טוענים כי בניהם נפלו קורבן למהלך יח"צני שלא היו מודעים אליו.

(צילום: מירי צחי )



כפי שדווח בכיפה, בתום טקס סיום מסלול ללוחמי גדוד 13 של חטיבת "גולני" שנערך ביום חמישי האחרון, פשטה קבוצה של כעשרה חיילים את המדים הרשמיים ונשארה בחולצת טריקו שעליהן נכתב: "גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים". הורים רבים ובני משפחותיהם הצטרפו בתמיכה אל אותם חיילים וחיזקו את עמדתם, לפיה חיילים לא יפנו אזרחים יהודים מבתיהם. החיילים נשפטו על ידי מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה אופק בוכריס, ששלח את אחד החיילים ל-30 יום בכלא הצבאי, שניים נוספים ל-20 ימי מחבוש וחייל רביעי ל-18 יום מחבוש.

בני המשפחות טוענים כעת במכתבם כי החולצות חולקו לחיילים מבלי שהם ידעו כי מדובר במחאה פוליטית וכי הם שמו לב רק לסמל החטיבה, כפי שהודפס על קדמת החולצות. "אנחנו איננו חלק מהאידיאולוגיה הזאת. הבנים שלנו התגייסו לצה"ל כדי למלא פקודות ובניגוד מוחלט להשקפת עולמם מישהו עשה להם מארב מתוכנן ונתן להם את החולצות האלה בשעה של התרגשות, ברגע של סיום המסלול, כשהם קיבלו מתנות אחרות, ומישהי עמדה וצילמה אותם מאחור", כתבו המשפחות.

עוד נכתב כי "החיילים קיבלו חולצות כאשר בחזית החולצה מוטבע סמל חטיבת גולני. בדיעבד מתברר שהמטרה הייתה להשתמש בחיילים כפלקט כשבצד האחורי של החולצה נכתבו דברים שאין להם קשר להשקפת העולם, לדרך החיים ולחינוך של הבנים שלנו".

במשרד הביטחון ובדובר צה"ל טרם התייחסו למכתב זה.