הורים דתיים נגד עיריית ירושלים: לא רוצים גנים נפרדים

הורים בי-ם רשמו את ילדיהם בני ה- 3 לגן מעורב. מאחר והגן לא יהיה מוכן לפתיחת שנת הלימודים, העירייה הציבה בפניהם 2 אפשרויות, או גנים נפרדים קרובים או גן מעורב מרוחק. אחד ההורים: "לא מוכן שבני ילמד בלי בנות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/16 15:28 כה באב התשעו

הורים דתיים נגד עיריית ירושלים: לא רוצים גנים נפרדים
US Army Africa-cc-by, צילום: US Army Africa-cc-by

האם עיריית ירושלים מעודדת הפרדה בין המינים כבר בגיל 3? עבור כ- 30 הורים מהשכונות גבעת שאול וקרית משה, התשובה היא חיובית. כפי שפורסם באתר וואלה.

בתחילת השנה רשמו קבוצת הורים את ילדיהם לגן מעורב בשכונה. לפני כשבועיים הבחין אחד ההורים כי מבנה הגן עדיין לא שופץ. מאוחר יותר הם התבשרו שהגן לא יהיה ערוך לפתיחת השנה החדשה. כשפנו אל העירייה בבקשה למציאת חלופות, היא הותירה בפניהם 2 אפשרויות, גנים נפרדים לבנים ולבנות - או גן מרוחק ממקום מגוריהם.

איתמר לוי, תושב קריית משה ואביו של יוסף בן השלוש. "אני לא מוכן לשלוח את בני לגן חרדי, וגם ללכת לגן במרחק של שני קילומטרים בכל בוקר איני יכול. אני חרדי, אבל אני לא יכול לקבל את זה שילד בן שלוש לא ילמד עם בנות". הורה אחר אמר, "הבת שלי עוד לא בת שלוש, וכבר כופים עליה הפרדה מגדרית".

ההורים שלחו מכתב לראש העיר, ניר ברקת, בו נכתב בין היתר כי "אדם הבוחר לחנך את ילדיו להפרדה מהגיל שיבושם לו, אך זכותנו לבחור לילדינו חינוך מעורב. הצבת הבחירה בין גן מרוחק לגן מופרד, למעשה מחייבת אותנו לשלוח את ילדינו לגן מופרד, בהינתן ואיננו יכולים להרחיק עד לגן אחר".

הרב אהרון ליבוביץ', חבר מועצת העירייה ומחזיק תיק הגיל הרך, אמר היום ל'כיפה' כי ההורים הגיעו היום לעירייה בכדי להיפגש עם הגורמים הרלוונטים. לדבריו ישנה התקדמות משמעותית במציאת פתרון שישביע את רצון כל הצדדים. "בעקבות לחצים רבים שלי, ההצעה של העירייה היא להשאיר את קבוצת ההורים כמקשה אחת בגן מעורב בקרבת מקום, בניגוד למחשבות שהיו להפריד אותם. הכדור עכשיו בידי ההורים שצריכים להחליט אם זה מתאים להם. אם יחליטו שלא, נפעל יחד כדי למצוא פיתרון שיתאים לכולם"

הרב ליבוביץ הסביר גם מדוע היה כ"כ חשוב לו להיכנס לעובי הקורה ולטפל בנושא, "אסור להגיע למצב בו עשרות ילדים ייאלצו ללמוד במסגרות נפרדות בניגוד להשקפת עולמם של הוריהם". הוא אומר ומסביר עד כמה חשוב לתת מקום בעיר גם לזרמים ליברלים יותר. " ירושלים מאופיינת במגוון זרמי החינוך שבה, וזה מקור האיכות והמצוינות שלה. חייבים לאפשר התאמת מוסדות חינוך לאוכלוסיות השונות, וכמחזיק תיק הגיל הרך וכמשנה למחזיק תיק החינוך בעירייה מטעם סיעת ׳ירושלמים׳ - אני מחוייב לעשות כל מאמץ כדי לשמר את האוכלוסיה הפלורליסטית בעיר - מגיע לה שיהיו די מוסדות חינוך העונים על צרכיה.״