הורים בחמ"ד: למה התלמידות לומדות משנה והתלמידים גמרא?

הורים לתלמידים בחינוך הממלכתי דתי פנו למשרד החינוך בטענה כי תוכנית הלימודים בתושב"ע, במסגרתה תלמידים עוסקים בתלמוד ותלמידות במשניות, היא אפליה מגדרית פסולה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/08/12 12:39 כח באב התשעב

הורים בחמ"ד: למה התלמידות לומדות משנה והתלמידים גמרא?
MC Quinn-cc-by, צילום: MC Quinn-cc-by

קבוצת הורים לתלמידות בחינוך הממלכתי דתי פנתה השבוע למנהל לחינוך דתי במשרד החינוך, בדרישה לבטל את האפליה ארוכת השנים ולאפשר גם לתלמידות ללמוד תלמוד.

נכון להיום, החל מכיתות ה' ועל פי תוכנית הלימודים בעשור האחרון, עוסקים התלמידים בלימודי גמרא, לעומת התלמידות המתמקדות בלימודי משנה. ההנחה היא כי הלימוד המעמיק יותר מבחינה תורנית שמור דווקא לגברים, לעומת לימוד המשניות הנחשב קל יותר ומתאים יותר, לכאורה, לתלמידות.

ההורים פנו לתנועת "נאמני תורה ועבודה" בדרישה לשנות את תוכנית הלימודים הקיימת ולבטל את ההפרדה בין המינים. ההורים טוענים כי מדובר באפליה מגדרית בתוכנית הלימודים - שכן ההפרדה הזו מגיעה בהוראה ממשרד החינוך. כפועל יוצא, דורשים ההורים תכנית לימודים שוויונית לבנים ולבנות.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "מדובר בתכנית לימודים הקיימת מזה עשרות שנים בחינוך הממלכתי-דתי, אשר מבוססת על המסורת היהודית. התכנית מקובלת על עובדי ההוראה והורי התלמידים, ועד כה לא נתקבלו לגביה תלונות. בכל מקרה, בתי הספר מאפשרים לתלמידות אשר מעוניינות בכך ללמוד גמרא והן אף נבחנות על כך בבגרות. חשוב לציין כי על בתי ספר המעוניינים שהבנות ילמדו גמרא, לפנות למפמ"ר המקצוע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן