הורים בבנימין: חיילים ביקשו להוריד ילדים בני 6 מהסעה באמצע כפר עוין

הורים מספרים כי חיילים איימו על ילדים קטנים, ביקשו להוריד אותם באמצע כפר ערבי עוין והובילו אותם לבסיס צבאי, כשהם בוכים בהיסטריה, בשל טענה כי נזרקה אבן מההסעה בה נסעו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/10/15 11:27 ח בחשון התשעו

הורים בבנימין: חיילים ביקשו להוריד ילדים בני 6 מהסעה באמצע כפר עוין
cc by יעקב, צילום: cc by יעקב

החשש מפני תג מחיר עובר כל גבול, והילדים הקטנים נפגעים באופן חסר תקדים. תושבים ביישובים במועצה האזורית בנימין מספרים כי אתמול (ג') עצרו חיילים אוטובוס שהסיע ילדים בכיתות א'-ח' ליישובים במועצה, בטענה כי ילדים יידו מהאוטובוס אבנים, והפחידו בצורה יוצאת דופן את הילדים, חלקם בגיל שש בלבד.

"החיילים עלו לאוטובוס ודרשו מחלק מהילדים לצאת בטענה שיידו אבנים. הנהג סירב להוריד את הילדים באמצע הכפר העוין ובתגובה דרשו ממנו החיילים לנסוע לבסיס צבאי סמוך", סיפרו ההורים ההמומים.

מטענות ההורים עולה כי החיילים אמרו שהם ראו שזרקו אבן מהאוטובוס ושהשמשה של רכב ערבי במקום נופצה, והובילו את הילדים לבסיס, שם איימו עליהם שיחקרו אותם בבתיהם. הילדים, אשר חלקם בכיתות א' בלבד, נכנסו להיסטריה והחלו לבכות.

"זה לא יאומן", מספרים ההורים הזועמים. “לקחו את כל ההסעה עם ילדים וילדות קטנים שבכו בהיסטריה ואיימו עליהם שיבואו לחקור אותם. גם אם מישהו זרק אבן יש דרכים יותר טובות לטפל באירוע כזה בלי לגרום להם לצלקות נפשיות לכל החיים".

דובר צה"ל מסר בתגובה: ״אתמול, זיהה כח צה״ל אוטובוס ממנו נזרקו אבנים אל עבר רכבים פלסטינים בכביש 60. הכח עצר את האוטובוס בשולי הכביש בסמוך לכפר לובן ובכדי למנוע חיכוך הועבר האוטובוס למוצב הצה״לי הסמוך לכפר. יודגש כי הכוח אבטח את האוטובוס כל העת. לאחר ביצוע הבידוק הנדרש, הוחלט לשחרר את האוטובוס. צה״ל ימשיך במשימת אכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון".