הוצת סניף בני עקיבא בנתניה

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי ההצתה נעשתה ככל הנראה במזיד, מתוך כוונה להרוס את המקום. בית הכנסת וחדרי ההדרכה – הושחתו כליל

חדשות כיפה אורי פולק 12/07/11 14:08 י בתמוז התשעא

הוצת סניף בני עקיבא בנתניה
סניף בנ"ע נתניה, צילום: סניף בנ"ע נתניה

סניף תנועת "בני עקיבא" הפועל בשכונת אזורים בנתניה, הוצת בליל שבת האחרון. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי ההצתה נעשתה, ככל הנראה, במזיד ומתוך כוונה להשחית ולהרוס את הפעילות החינוכית במקום.

הסניף פועל בשכונה בעשור האחרון ומרבית חניכיו משתייכים לעדה האתיופית המתגוררת במקום. "העשייה שלנו מתמקדת בעיקר בנושאים החינוכיים, בקשיי הקליטה וההשתלבות בארץ של החניכים ובחיבור שלהם אל מסורת ישראל, תורה ותפילה", מספרת לכיפה הקומונרית של הסניף, צהלי שוורץ.


לדבריה, בליל שבת האחרון הגיעו החניכים לסניף בשעה 22:00 בלילה וגילו לתדהמתם כי המקום שרוף והרוס. "מכבי האש הגיעו כשעה קודם לכן ופעלו לכיבוי הדליקה", היא מספרת, "החניכים היו בהלם כשראו את הסניף השרוף. המקום נשרף לגמרי, כולל בית הכנסת, ספרי הקודש והסידורים. כל החדרים הושחתו לחלוטין - לא נשאר שם שום דבר".

שוורץ מתארת כיצד חלק מהחניכים פרצו בבכי לאור המציאות העגומה בה נפגשו. "אחת החניכות בכתה ואמרה לי: "שרפו את הבית השני שלי". אנשים מרגישים חסרי בית, אין להם מקום שהיה שייך להם באופן כל-כך יומיומי. מעבר לכך, אין לנו מענה אחר. העירייה סיפקה לנו חדר קטן בשכונה, אבל אנחנו לא מסוגלים לעבוד שם. את הפעילות השבת נקיים ברחוב", מוסיפה שוורץ.

המשטרה טרם מצאה קצה חוט בעניין זהותו של האלמוני שהצית את הסניף. לכיפה נמסר כי חקירת האירוע תמשך גם בימים הקרובים, בהתבסס על ממצאי הזיהוי הפלילי.