הוסרה חסינותו של ח"כ גטאס

לאור בקשת היועמ"ש, אשרה ועדת הכנסת את הסרת חסינותו של ח"כ באסל גטאס, החשוד בניסיון הברחת טלפונים ניידים למחבלי חמאס הכלואים בישראל. ח"כ מועלם: "חברי מפלגת בל"ד בוגדים במדינה, בביטחונה ובציבור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/12/16 15:51 כא בכסלו התשעז

הוסרה חסינותו של ח"כ גטאס
איציק הררי דוברות הכנסת, צילום: איציק הררי דוברות הכנסת

חסינותו של ח"כ באסל גאטס הוסרה, כך הוחלט היום (רביעי) פה אחד בועדת הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש. הסרת החסינות תאפשר למשטרה לערוך חיפוש נרחב ואף לעצור את גאטס, שחשוד בהברחת טלפונים ניידים למחבלים כלואים.

החלטת הועדה תובא מחר לאישור מליאת הכנסת, על מנת שהסרת החסינות תתאפשר באופן רשמי. גטאס חשוד גם שהעביר מכתבים מוצפנים לשני אסירים ביטחוניים. ח"כ גטאס עצמו, שלא השתתף בדיון, טען כי הדיון "אינו אלא דיון פוליטי שתוצאותיו ידועות מראש".

יו"ר הועדה, ח"כ יואב קיש, אמר שמעשיו של ח"כ גטאס הם: "פיגוע ביחסי ערבים יהודים, בייש את הכנסת ופגע בחסינות חברי הכנסת - אלמנט משמעותי בדמוקרטיה הישראלית. מעבר לטיפול הפלילי, אני קורא לרשימה המשותפת להתנער ולהקיא את ח"כ גטאס ולקבוע גבולות מוסריים ברורים."

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי אמר בדיון כי "העבירות המיוחסות לח"כ גטאס תועדו בצילומי וידאו. ח"כ גטאס ניצל לרעה את החסינות. אם הוועדה תחליט להסיר את חסינותו של ח"כ גטאס, לא בהכרח הוא ייעצר. אולם קיימים חלופות מעצר שישקלו עם התקדמות החקירה"

(צילום: פלאש 90. יונתן סינדל)

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה להחלטה ואמרה ש-"ב-DNA של באסל גטאס ומפלגת בל"ד יש אלמנט של בוגדים. החסינות נועדה לאפשר לחבר כנסת לייצג את הבוחר ואת מדינת ישראל, אולם חברי מפלגת בלד בוגדים במדינה, בביטחונה ובציבור. הממצאים החמורים שהוצגו מוכיחים שמדובר על פגיעה במדינה, רק שגטאס מעז לשקר בחקירה ולטעון שהכל הומניטרי. זו הזדמנות להסיר את חסינותם של כל חברי מפלגת בל"ד. בזמן שהוא נחקר במשטרה, חבריו ישבו והמתינו לו במסעדה סמוכה".

היועץ המשפטי לממשלה, שפנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לדון בהסרת החסינות לשם ביצוע חיפוש ומעצר, כתב כי "בקשה חריגה זו נשענת על תשתית עובדתית המצדיקה את הסרת החסינות וכי עניינה באלה: מתן אפשרות למערכת אכיפת החוק להמשיך לברר את החשד העומד נגד ח"כ גטאס, והבטחת המשך ההליך הפלילי נגדו. מאחר שמדובר בחקירה מתנהלת ומתפתחת, אבקש לדון בבקשה זו בדחיפות".

אתמול נחקר חבר הכנסת גטאס באזהרה במשך מספר שעות, במשרדי יחידת להב 433. החקירה נערכה באישור היועץ המשפטי לממשלה.

(צילום: איציק הררי דוברות הכנסת)