הונחה אבן הפינה לבניין המרכזי של תנועת "בני עקיבא"

הבניין יוקם בעמק המצלבה בירושלים ובתנועה מקווים כי סכום ההקמה, בהיקף של 3 מיליון דולר, יגויס על ידי בוגרי התנועה לדורותיה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/09/12 12:31 כג באלול התשעב

הונחה אבן הפינה לבניין המרכזי של תנועת "בני עקיבא"
הדמיה, צילום: הדמיה

אמש (א') הונחה אבן הפינה להקמת בניין "בני עקיבא" בעמק המצלבה בירושלים, אשר צפוי לשמש את הנהלת מוסדות התנועה, הפועלים כיום ממשרדים שכורים. למעשה, בשמונים השנים האחרונות פועלת "בני עקיבא" ממשרדים שונים - והיא טרם שיכנה עצמה בבית קבע מסודר.

בתנועה מבקשים להקים את המבנה החדש באמצעות כספים שיתרמו בוגרי "בני עקיבא". מזכ"ל התנועה, דני הירשברג, פנה לבוגרי התנועה באגרת שכתב, בה הוא קורא להם לתרום להקמת הבית החדש. "הבית יהיה אחד מאתרי הפריחה היפים בעיר, בין עצי הזית, הטרסות החקלאיות העתיקות ובית בד מימי בית שני", כתב הירשברג, שציין כי "התנועה שואפת לגייס כספים גם מגופים ממשלתיים ופרטיים המבקשים לתמוך בנוער ישראלי בחינוך ובחיזוק השכבות החלשות בישראל".

העבודות להקמת בית התנועה יחלו בחודשים הקרובים בעלות של שלושה מיליוני דולרים. הנהלת התנועה פרסמה רשימה מפורטת של הדרוש לה להקמת הבית החדש, כשהבוגרים נקראים לתרום, כל אחד כפי נדבת לבו, החל מ"אבני בניין" ועד למזוזות, חדרים שלמים, שיפוץ נגישות לנכים וכו'. ב"בני עקיבא" מסבירים כי הבית החדש יכלול אודיטוריום ושלושה אולמות המאפשרים העברת חזיון אור-קולי ותערוכות אינטראקטיביות, לצד מרכז הדרכה ממוחשב וחדר הנצחה לבוגרים.

"הקמת המבנה החדש, שירכז את הפעילות המנהלתית וההדרכתית, מאפשרת הזדמנות לחדש את הקשר עם חברי התנועה הוותיקים", ציין הירשברג.