הוכרזו החיבורים הזוכים בתחרות הכתיבה התורנית של מפעל הפיס

הרב אלדד גבאי זכה בפרס של 20 אלף שקלים על חיבור תורני שכתב בנושא "כפייה וכוונה במצוות". הרב זלמן מלמד: החלטה חשובה של מפעל הפיס על תמיכה בעולם התורה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/11/12 13:50 כח בחשון התשעג

הוכרזו החיבורים הזוכים בתחרות הכתיבה התורנית של מפעל הפיס
יחצ, צילום: יחצ

במפעל הפיס הכריזו אתמול (ב') על שמות הזוכים במיזם החיבוריים התורניים "וקנה לך חבר" לציבור הדתי לאומי בנושא 'הרצון בצדקה ומעשר כספים'. בטקס השתתפו הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הרב הדרי ונציגי וועדת השופטים הרב זלמן מלמד, הרב יעקב שפירא והרב יגאל לרר.

מתוך מאות חיבורים תורניים שהגיעו לוועדת הפרס נבחרו עשרת הטובים ביותר. במקום ראשון זכה הרב אלדד גבאי, בפרס של 20,000 שקלים על חיבורו 'כפייה וכוונה במצוות' ובנוסף יזכה להעלות את חידושי תורתו עלי ספר בכריכה קשה על ידי רשת חנויות הספרים "אור החיים". במקום השני זכה הרב שלמה קורץ, בפרס של 10,000 שקלים על חיבורו 'גמר בלבו' ובמקום השלישי זכה הרב אבנר אחיעד מיכאלי, בפרס בסך של 5,000 שקלים על חיבורו 'הרצון בצדקה ומצוות', הזוכים במקומות הרביעי ועד העשירי זכו ב -"כרטיספר" המקנה זכות רכישת ספרים ברשת ספרי 'אור החיים' בסך של 1,000 שקלים כל אחד.

"ההחלטה של מפעל הפיס לתמוך בלומדי התורה הינה החלטה חשובה מאוד", אמר הרב זלמן מלמד. הרב מצגר שנאם גם הוא בטקס הזכיר בדבריו את העובדה על כך שבשנים האחרונות מתרבים הדיינים בבתי הדין בוגרי ישיבות הסדר אשר מפארים את המערכת. "טבעי הוא שנרתמנו, בהתלהבות ובחרדת קודש ליצירת מיזם של חיבורים תורניים", אמר עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס, "אנו מסכמים כמוצלחת מאד את התחרות הראשונה וכבר צופים קדימה, לשנה הבאה שתאפשר לנו להמשיך ולממש ביתר שאת, את פסוק הברכה "עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר".