הוכפל מספר ההיתרים של תחבורה ציבורית בשבת

למרות טענות על כפייה דתית, מחקר חדש של הכנסת חושף כי הוכפלו מספר ההיתרים לפעילות תחבורה ציבורית בשבת

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/02/16 12:37 ז באדר א'

הוכפל מספר ההיתרים של תחבורה ציבורית בשבת
דוברות אגד, צילום: דוברות אגד

לפי מחקר חדש של הכנסת, בתוך כשלוש שנים וחצי, מיוני 2012 ועד ינואר 2016 עלה מספר הקווים המורשים לנוע בשבת בערך פי 2. כמחציתם קווים המיועדים לפעילות בקרב האוכלוסייה היהודית- מ-164 קווים בשנת 2012 הגיע מספרם ל-387 היום. כך פורסם באתר News1.

המחקר הוכן לבקשת ח"כ יואב בן-צור (ש"ס) לקראת דיון שהתקיים היום (ג') בוועדת הכלכלה של הכנסת, שאמור לעסוק בשינוי נוהל שביצעה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית , אשר למעשה מאפשר "גלישה" של קווי תחבורה ציבורית לתוך השבת.

מנהל אגף בכיר לתחבורה ציבורית ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, שהתבקש למסור למרכז המחקר והמידע של הכנסת מידע על קווים שנסיעתם נמשכה אחרי כניסת השבת, טען כי אין בידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית נתונים זמינים, ומערכת מעקב אוטומטית נמצאת בתוכנית העבודה העתידית של המשרד.

מן הנתונים החלקיים, אשר אינם כוללים את נתיב אקספרס וקווים ואת הנתונים על האוכלוסייה הלא יהודית, נמצא כי עם המעבר לשעון חורף "גלשו" לפחות 157 קווים (352 נסיעות) לתוך השבת. כ-15% מן הקווים אינם כלולים ברשימת הקווים המורשים לנוע בשבת, אולם חלק מן הקווים ש"נכנסו" לשבת קיבלו את ההיתר לכך רק בשנה האחרונה, שבה קפץ מספר ההיתרים בכ-15% - תוספת של 50 קווים.