הוועד למען פולארד: אופטימיים לגבי שחרורו בעקבות פגישת פרס-אובמה

הנשיא שמעון פרס קיבל מידיו של נשיא ארה"ב ברק אובמה את "מדליית החירות" והעלה בפגישתם המשותפת את שחרורו של פולארד. הועד למען פולארד: אובמה לא טרק את הדלת, יש סיכוי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 14/06/12 10:29 כד בסיון התשעב

הוועד למען פולארד: אופטימיים לגבי שחרורו בעקבות פגישת פרס-אובמה

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הלילה (ה') עם נשיא ארה"ב ברק אובמה וקיבל מידיו את "מדליית החירות", אות הגבוה ביותר שניתן בארה"ב ליחידים אשר תרמו תרומה הראויה לשבח לביטחון או לאינטרס הלאומי של ארצות הברית, לשלום העולמי ולתרבות.

פרס אמר בטקס כי "קבלת המדליה, במיוחד מידיך זו זכות שאוקיר לעד. זוהי עדות לידידות ההיסטורית הקיימת בין שני עמינו. במשך 65 שנים, בהשראת מנהיגותו של בן גוריון, אזרתי כוח עבור מדינתי ורדפתי אחר השלום למען עמי. למדתי כי השירות הציבורי הוא זכות שחייבת להתבסס על ערכים ומוסר. את הכבוד בו אני זוכה היום אני מקבל בשם העם בישראל. הם הזוכים האמתיים בכבוד זה".

כמו כן, העלה פרס בפגישה את נושא שחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד, ואמר כי "מדובר בנושא הומניטרי ולא בסוגיה פוליטית או ביטחונית".

נציגי הוועד למען שחרורו של פולארד שוחחו הבוקר עם צוות הנשיא ועודכנו בנוגע להעלאת הבקשה ההומניטארית לשחרור יונתן פולארד בפגישת פרס-אובמה. "אנחנו אופטימיים, הובהר לנו שהנשיא הקשיב ברצינות לדבריו של הנשיא פרס וכי לא הייתה בשום פנים ואופן תחושה של 'טריקת דלת'", אומרים בוועד.

"אנו מברכים את הנשיא על עמידתו בחזית המאבק למען הצדק והחמלה אך קוראים לו שלא לעבור להמתנה פאסיבית אלא להמשיך לפעול כוחו כדי לוודא שהתשובה תהיה חיובית. הובהר לנו על ידי גורמים בוושינגטון כי המשך פעילות נחושה של הנשיא לפני ומאחורי הקלעים עשוייה לעשות את ההבדל בין תשובה חיובית או שלילית בעתיד הקרוב", הוסיפו.