הוואטסאפ מכה שנית: מי הפיץ השמועה שהרבנות טעו בחישוב זמן חג הפסח?

בשעות האחרונות מתפרסם צילום מסך של ידיעה שפורסמה כביכול ב-ynet לפיה הרבנות התבלבלו, וחג הפסח יחול רק עוד חודש. הרבנות מבהירה: לא היה ולא נברא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/04/15 18:47 כג בניסן התשעה

הוואטסאפ מכה שנית: מי הפיץ השמועה שהרבנות טעו בחישוב זמן חג הפסח?
Twin Design / Shutterstock.com, צילום: Twin Design / Shutterstock.com

1 באפריל כבר עבר מזמן אבל כנראה שבוואטסאפ לא נחים לרגע, ומנסים שוב ושוב למתוח את עם ישראל.

בשעות האחרונות מתפרסם בקבוצות וואטסאפ רבות צילום מסך של ידיעה כביכול מאתר ynet לפיה הרבנות הראשית טעתה בחג הפסח מכיוון שלכאורה השנה אמורה הייתה להיות שנה מעוברת, ועל כן מזג האוויר אינו מפתיע שכן פסח אמור לחול רק עוד כחודש.

“הרבנות הראשית: “טעינו בחישוב חג הפסח", נכתב בכותרת הידיעה המפוברקת. “לאור מזג האוויר הפוקד את הארץ הודיעה הרבנות הראשית כי היא טעתה בחישוב השנה ויתכן כי השנה מעוברת, מה שאומר שחג הפסח יחול עוד חודש בדיוק. 'יש להתכונן לחגוג את החג בשנית'”, נכתב.

עוד נכתב בידיעה המפוברקת כי "מחדל שערורתי כזה עוד לא נראה. מועצת חכמי התורה מתייעצת ברגעים אלו לדון בנושא (הטעויות במקור ח"ג)”. בנוסף, מצוטט הרב יעקב אור מהרבנות הראשית כאומר "מעולם לא נתקלנו במקרה כזה בהלכה. חג שנחגג בזמן שגוי בגלל טעות. בחישוב מזג האוויר זוהי סוגיה הלכתי מסובכת".

הערב יוצאת הרבנות בהודעה רשמית מטעמה ומבהירה כי הידיעה מפוברקת ואינה נכונה בשום אופן. “למען הסר ספק, לא היה ולא נברא", הודיע דובר הרבנות הראשית דניאל בר.

הידיעה המפוברקת:

(צילום: צילום מסך)