הודח מבה"ד 1 בטענה לקיצוניות דתית, חזר, וסיים קורס קצינים

הצוער, תלמיד מכינת עלי, שהודח לאחר שאמר שאינו מוכן לראות אישה עושה פזצטא, חזר לבה"ד 1 וסיים קורס קצינים. מפקד בית הספר לקצינים העניק לו את סיכת המ"מ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/08/14 11:38 יד באב התשעד

הודח מבה"ד 1 בטענה לקיצוניות דתית, חזר, וסיים קורס קצינים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שלושה חודשים לאחר שהודח מבה"ד 1, מסיבות של 'קיצוניות דתית', סיים עמית, תושב ירושלים ותלמיד המכינה הקדם צבאית בעלי, את קורס הקצינים, כך מתפרסם הבוקר (א') בוואלה.

הקצין, אשר אמור היה לסיים במאי 2014 את קורס הקצינים, שהתחיל מטעם יחידת מגלן, הודח לאחר שסירב להשתתף בדיון על יהודים משיחיים וכן סירב להשתתף באימון גופני מעורב עם בנות. במכתב ההדחה אף נכתב כי אמר ש"אינו מוכן לראות אישה עושה פזצטא".

לאחר הדחתו, כתב הרב נתנאל אלישיב, ר"מ במכינת בני דוד בעלי, מכתב זועם שהתפרסם בצורה ויראלית ברשת, בו טען שבה"ד 1 אינו מוכן לקבל דתיים וטען כי "צה"ל יורה לחיילים הדתיים בגב".

"שני המקרים בגללם עמית הודח הם בבחינת קו אדום. אלו לא דברים שדתי אמיתי יכול להתפשר עליהם, והם מצטרפים לשורה ארוכה של מקרים דומים שאני שומע עליהם לאחרונה", כתב הרב אלישיב. “יש דתיים שרואים את שירותם הצבאי כחלק מאמונתם הדתית, ועל כן גם בעת השירות, הם משתדלים להקפיד על מצוות התורה, אותה תורה שציוותה עליהם להתמסר לשם ההגנה על המדינה. בזמן האחרון הדתיים מן הסוג הזה מסומנים כדתיים בעייתיים, הם אלו שגורמים ל'הדתה' בצה"ל, אותם לא ניתן לכופף, אותם צריך לסמן”.

בתגובה לדבריו אמר הרב אביחי רונצקי כי הצוער התנהג שלא כשורה. "זה לא נכון ליחצן את העובדה שאתה דתי. לא להתבייש חס וחלילה, אבל יש דברים, דוגמת שירת נשים, שאפשר להיות שותפים עם כולם. אתה לא נמצא בישיבה כרגע, לא יכול להקפיד על קלה כחמורה ועל כל פסיק קטן. יש מצבים שההלכה מתירה לעשות אותם בדיעבד".

לאחרונה, כאמור, סיים עמית את קורס הקצינים וכמחווה העניק לו מפקד בה"ד 1, אל"מ אבי גיל, את סיכת המ"מ בטקס הסיום.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן