הוגשה הצעת חוק לגירוש משפחות מחבלים

הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים לעזה או לסוריה הוגשה היום, במטרה לייצר הרתעה מול גל טרור היחידים המתגבר

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/03/16 16:07 כט באדר א'

הוגשה הצעת חוק לגירוש משפחות מחבלים
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

החוק שיזם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, לגירוש משפחות מחבלים, הוגש היום (ד') לכנסת. על החוק חתמו נציגי סיעות הליכוד, הבית היהודי, כולנו, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו ויש עתיד.

הצעת החוק מגיעה על רקע הצורך לייצר הרתעה אפקטיבית מול גל טרור היחידים המתגבר ותאפשר גירוש משפחות מחבלים שהיו שותפות במעשה או בידיעה לאקט הטרור, לפניו, במהלכו או אחריו.

ההצעה כוללת שני חלקים:ביטול אישור שהיית קבע למשפחות מחבלים תושבי ישראל כולל תושבי ירושלים, ותיחום מקום מגורים והרחקה למשפחות מחבלים מיהודה ושומרון.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ אמר מדובר במהלך הרתעתי מהמעלה הראשונה, וביקש ממערכת המשפט שתאפשר סיום חקיקה מהיר "על כולם להבין כי אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמה מול מתקפת טרור דאע"שית של האסלאם הקיצוני. מדובר בטרור יחידים הזה שלא מתבסס על מידע מודיעיני נוסף ולכן הוא מחייב צעדי התרעה ומניעה נוספים.

"העובדה שמעבר למפלגות הקואליציה וישראל ביתנו הצטרפו ליוזמה גם נציגי מפלגת יש עתיד, יו"ר המפלגה יאיר לפיד וראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, מעידה על נחיצות החוק ועל התמיכה הציבורית הרחבה שהיא זוכה שלה ועל סיכוייו הגבוהים לעבור" אמר כ"ץ.

בין הח"כים החתומים על החוק: דוד ביטן, נאוה בוקר, יואב קיש, שרן השכל, אבי דיכטר, מיקי מכלוף זוהר, יאיר לפיד, יעקב פרי, מאיר כהן, ניסן סלומיאנסקי, אלי כהן, ענת ברקו, רוברט אילטוב, אורי מקלב, יואב בן צור ועוד.