הוגשה בקשה לפסילתו של משה ליאון בבחירות המקומיות בירושלים

חברים בוועדת הבחירות הגישו בקשה רשמית לפסילת משה ליאון: "הוא אומנם עבר להתגורר בירושלים, אך מרכז חייו נותר בגבעתיים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 01/10/13 16:16 כז בתשרי התשעד

הוגשה בקשה לפסילתו של משה ליאון בבחירות המקומיות בירושלים
יחצ, צילום: יחצ

אתמול (ב') בערב הציגו חברים בוועדת הבחירות התנגדות נחרצת לאישור מועמדותם של משה ליאון ודודי אמסלם ברשימת "הליכוד ביתנו" בירושלים, בטענה כי מרכז חייהם לא עבר לירושלים וקראו למנהל מטה הבחירות שלא לאשר את המועמדים ולפסול את מועמדותם.

ההתנגדות עלתה במסגרת כינוס וועדת הבחירות בעיריית ירושלים, אשר מאשרת רשימות מועמדים בבחירות המקומיות הקרובות.

מוטי גמיש, נציג חברי הוועדה, כותב במכתב חריף למר מוטי ברקוביץ' מנהל מטה הבחירות בעיריית ירושלים: "שני מועמדים אלו, לטעמנו, אינם עומדים בהוראות סעיף 7(א)(3) לחוק הבחירות, אשר לפיו זכאי להיות מועמד מי שמקום מגוריו הקבוע ביום הגשת רשימת המועמדים הכוללת את שמו, הוא בתחום אותה רשות מקומית".

גמיש הוסיף כי ברור לכל כי משה ליאון מספר 1 ברשימת "הליכוד ביתנו" שמציג מועמדות לראשות העיר בעיר ירושלים, אומנם עבר להתגורר בירושלים, אך מרכז חייו נותר בגבעתיים. ביתו ממשיכה ללמוד בבית ספר יסודי בגבעתיים והוא לא מסתיר כי מבלה את חגי ישראל בגבעתיים, שם הוא משלם גם ארנונה.

כך גם לגבי מספר 2 ברשימה, המועמד דודי אמסלם שהינו תושב מעלה אדומים, שם ביתו ושם לומדים ילדיו.

המכתב הסתיים בקריאה נחרצת למנהל הבחירות בעיריית ירושלים לפסול את המועמדים, ליאון ואמסלם, שמציגה רשימת "הליכוד ביתנו": "נוכח האמור לעיל הינך מתבקש, לאחר קבלת עמדתם של המועמדים, שלא לאשר את מועמדותם כאמור וכמפורט לעיל".

ממטה משה לאון נמסר "ברקת נואש, כטובע הנאחז בקש. ברקת בפאניקה כי הוא מבין שב-22 לחודש תושבי ירושלים יצביעו עבור משה ליאון. מדובר בספין תקשורתי ובניסיון הטעייה שאין לו קשר למציאות. לו פעל ברקת בחמש השנים האחרונות למען תושבי העיר, היה יכול להציג את הישגיו במקום לחפש ספינים והטעיות."