ההתנקשות ביהודה גליק: הכתובת הייתה על הקיר

בחודשים האחרונים התקיפות נגד פעיל המקדש יהודה גליק עלו מדרגה ופוסטים שאיימו על חייו הופצו בפייסבוק. גליק התלונן חמש פעמים במשטרה על הסתה לרצח מצד הוואקף המוסלמי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/10/14 00:16 ו בחשון התשעה

ההתנקשות ביהודה גליק: הכתובת הייתה על הקיר
מטה ארגוני המקדש, צילום: מטה ארגוני המקדש

יהודה גליק, פעיל הר הבית, שנפצע הערב (ד') באורח קשה בהתנקשות מחוץ למרכז מורשת בגין, היה נתון לאיומים לא מעטים ואין ספק כי במקרה שלו הכתובת הייתה על הקיר.

במהלך התקופה האחרונה התלונן גליק במשטרה חמש פעמים על הסתה לרצח נגדו מצד הוואקף המוסלמי ובנוסף קיבל גליק איומים ברשתות החברתיות. למרות ההתעמרות נגדו במשטרה לא ביצעו דבר על מנת למגר את התופעה.

בסוף ספטמבר האחרון פורסם ב'כיפה' כי גליק הותקף בחריפות בפוסט בפייסבוק, וזאת בנוסף לאיומים על חייו ברשתות החברתיות ובעל פה בסיורים שלו בהר הבית מכיוון הפורעים המוסלמים.

"יהודה גליק", נכתב בפוסט בפייסבוק לגליק לאחרונה. “הרי כולנו יודעים שאתה איש נתעב ושפל. אתה עשוי מחומר של שנאה וגזענות. אתה איש טמע ורעב לכסף (הטעויות במקור ח"ג). הרי כל הפריצות שלך למסגד שלנו הן למטרות כסף ורק כסף. אתה מפר פסקי דין של גדולי הרבנים שלכם כי אתה טמא! מסגד אל אקצא הוא למוסלמים, אך ורק למוסלמים. משחר ההיסטוריה ועד אחרית הימים המסגד שלנו יעמוד איתן, ואנו נשמור ונגד עליו מפני אנשים שפלים כמוך. אלחמדו-ללאה, ברוך השם אשר נפטרנו ממך, ומזל טוב על ההרחקה שלך וזו שעה מבורכת", נכתב בהתייסות להרחקה שלו לפני כחודש מהר הבית.

פעיל הר הבית, וחברו של יהודה גליק, ארנון סגל, פרסם פוסט הערב (ד') בפרופיל הפייסבוק שלו וכתב "אירוע ההתנקשות המחריד ביהודה גליק הערב בתום הכנס השנתי החגיגי של ארגוני הר הבית, הוא שיא מזעזע בתהליך הפקרת היהודים בבירת ישראל ובארץ כולה, לגחמות המרצחים והמסיתים האיסלמיים".

"הכתובת היתה על הקיר בכל מובן שניתן לדמיין", הוסיף סגל. "גליק, חבר יקר ואדם שהורחק בלא עוול בכפו פעם אחר פעם מהר הבית - משאת חייו - נפל קורבן להזנחה הפושעת של הרשויות ולהפקרתם את בטחון אזרחי ישראל, בפרט במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. האחריות העקיפה לירי הלילה בלב בירת ישראל מוטלת על ראש הממשלה ועל השר לביטחון פנים שדאגו יותר לשמירת היחסים הטובים עם ירדן ולסטטוס קוו מאשר לשלום אזרחיהם בארץ כולה ובהר הבית בפרט. על הנהגת המדינה מוטלת האחריות להשיב את הכבוד היהודי למקום הקדוש בעולם - כבוד שהזנחתו הפושעת גבתה הלילה מחיר דמים נורא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן