ההתיישבות סופדת לשר לשעבר בנימין בן אליעזר ז"ל

"מעטים יודעים כי לקראת הגרוש מגוש קטיף פואד ניגש לאריאל שרון והציע לו להקים ישובים חלופיים בנגב ואריק זרק אותו מכל המדרגות"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 29/08/16 09:35 כה באב התשעו

ההתיישבות סופדת לשר לשעבר בנימין בן אליעזר ז"ל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

פנחס ולרשטיין, מראשי מועצת יש"ע לשעבר, כתב בעמוד הפייסבוק שלו מילים חמות על השר לשעבר, ח"כ בנימין בן אליעזר, שנפטר אתמול.

"הייתי רוצה לכתוב מספר מילים על האיש החם והחברי , פואד - בנימין בן אליעזר ז"ל. במסגרת עבודתי הציבורית הכרתי את 'פואד' לאורך שנים רבות ובכל תפקידיו הציבוריים. למרות המחלוקות האידיאולוגיות שייצגנו ראיתי בו חבר והייתי רוצה להאמין שגם הוא ראה בי חבר. חום הלב של 'פואד' ומחויבותו לחייליו בסיירת 'שקד' הייתה מוחלטת ולא מותנית בתפיסות עולם או השתייכות חברתית כזו או אחרת" כתב ולרשטיין.

"מעטים מתושבי הישוב פסגות יודעים מה חלקו של 'פואד' במעבר המועצה האזורית 'מטה בנימין' מבית אל לפסגות ובהקמת הישוב. כמו שמעטים יודעים כי לקראת הגרוש מגוש קטיף פואד ניגש לאריאל שרון והציע לו להקים ישובים חלופיים בנגב ואריק זרק אותו מכל המדרגות".

ולרשטיין סיפר על אדם חם שידע לזרוק בדיחה טובה. "לא פעם בהיותו שר הבינוי כשהיינו יושבים בימי שישי בשיחה חופשית ואוכלים פריכיות אורז ידע להתלוצץ בהומור האופייני לו. כדוגמא, בוקר אחד לחץ את ידיינו בהתלהבות ואמר 'אתמול בערב לחצתי את ידו של עראפת , לא רחצתי ידיים והעברתי את הלחיצה אליכם'".

שרת המשפטים, איילת שקד, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי: "לפואד שנפטר היום היו זכויות רבות בהגנה על מדינת ישראל. הציונות חדרה לעורקיו עוד כשעלה לישראל מעיראק בגיל 14, ולאחר מכן בהובלתו את סיירת שקד ובהשתתפותו כלוחם במלחמות ישראל. גם כשלא ראינו עין בעין את המציאות המדינית בישראל, אין ספק שהוא כיוון להגברת ביטחונה של ישראל. יהי זכרו ברוך".

אתמול נפטר השר לשעבר, ח"כ בנימין בן אליעזר, מהפוליטיקאים הותיקים בישראל, בגיל 80. בשבועות האחרונים אושפז בן אליעזר במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים אסף הרופא. אחר הצהריים הודיע המרכז הרפואי אסף הרופא על מותו של בן אליעזר.

בנימין (פואד) בן-אליעזר היה איש צבא ופוליטיקאי ישראלי. לאחר סיום שירותו הצבאי בדרגת תת-אלוף, נבחר כחבר הכנסת וכיהן בה בשנים 2014-1984. היה שר במספר ממשלות ישראל ובמגוון תפקידים: שר הבינוי והשיכון, שר התקשורת, שר התשתיות הלאומיות ושר התעשייה, המסחר והתעסוקה. בשנים 2003-2001 כיהן כשר הביטחון בתקופת האינתיפאדה השנייה ומבצע חומת מגן. בשנת 2014 היה מועמד המפלגה בבחירות 2014 לנשיאות ישראל, כמה ימים לפני הבחירות פרש בעקבות חקירת משטרה, שבסופה הועמד לדין בעבירות שוחד ומרמה, עד שלבסוף נפטר לפני ההכרעה במשפטו.