ההצעה של בנט: 4 שריונים תמורת אחדות

בפגישתו אתמול הציע בנט לתקומה 4 שריונים ב-20 המקומות הראשונים. ההערכה: אריאל יקבל את ההצעה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/12/14 21:14 כג בכסלו התשעה

ההצעה של בנט: 4 שריונים תמורת אחדות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בנט הציע לאריאל 4 שריונים ב-20 המקומות הראשונים ברשימת הבית היהודי, כשהתיק השני מגיע לאריאל, כך חושף הערב (ב') הפרשן הפוליטי של ערוץ 2 עמית סגל.

אתמול התקיימה פגישה בת שעתיים בין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל, כשבסיומה יצאה הודעה משותפת כי הפגישה התקיימה ברוח טובה ועניינית. על פי ההערכות, אריאל יקבל את הצעתו של בנט בימים הקרובים והסיכויים לריצה משותפת גבוהים.

אם אכן יקבל אריאל ארבעה שיריונים ולא שלושה כפי שהוצע לו בעבר, אזי שהודעתו של סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן כי ירוץ בפריימריז היו מוקדמות מדי, שכן הוא יכול היה להשתלב במסגרת אחד משריוני תקומה. עם זאת, ההערכות הן כי הוא יצליח להתברג במקום גבוה גם במסגרת הפריימריז.

המפסידים הגדולים מהצעתו האחרונה של בנט הם המועמדים לפריימריז לבית היהודי. עד עתה הודיעו 35 מועמדים כי ינסו להיבחר כחלק מרשימת הבית היהודי לכנסת, אך אם אכן תקבל תקומה ארבעה שריונים ולבנט ישארו שריונים נוספים, וכן ישורינו מקומות לנשים, הרי שרק מספר מקומות בודדים יישארו פתוחים להתמודדות של המתמודדים בפריימריז.

בתוך כך, הערב הודיע יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי על פרישתו מהמפלגה בה כיהן בשלושים השנים האחרונות ויציאתו לדרך חדשה. במהלך גיבוש המפלגה היו ניסיונות לצרף את מפלגת תקומה למפלגה החדשה, אך כפי הנראה ניסיונות אלו לא צלחו.