ההצעה האמריקאית: שחרור פולארד תמורת מחבלים

לראשונה הציעה ארה"ב מיוזמתה לשחרר את המרגל הישראלי יונתן פולארד. המחיר: שחרור מחבלים ערבים ישראלים והארכת המשא ומתן עם הפלסטינים בשנה נוספת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/03/14 08:32 כד באדר ב'

ההצעה האמריקאית: שחרור פולארד תמורת מחבלים

לראשונה מאז נאסר יונתן פולארד בשנות ה-80, הציעה ארה"ב מיוזמתה לשחרר את המרגל הישראלי, כך מתפרסם הבוקר בגלי צה"ל.

על פי המתווה שהוצע, ישוחרר פולארד בתמורה לשחרור 26 מחבלים, בהם 20 ערבים ישראלים עם דם על הידיים, וכן בכפוף להארכת המשא ומתן עם הפלסטינים לשנה נוספת.

מדובר בפעם הראשונה בה מציעה ארה"ב מיוזמתה לשחרר את פולארד ועל כן מדובר בהצעה אשר קשה יהיה לסרב לה. גורמים פוליטיים מעריכים כי שחרורו של פולארד יהווה זרז משמעותי לחברי הכנסת אשר יצביעו בעד או נגד ביצוע הפעימה הרביעית של שחרור האסירים.

בתוך כך, פעילים בקרב המשפחות השכולות זועמים על ההצעה ומבקשים שלא לקשור את שחרורו של פולארד לשחרור מחבלים עם דם על הידיים. "אל נא תקשרו נושא זה, אשר אינו מתקבל על ההיגיון הפשוט לאף אדם באשר הוא אדם, לאף נושא אחר, לא לשחרור יהונתן פולארד (שבשחרורו נשמח מאוד, בלא קשר לנושא זה), להקפאת בנייה ולא לאף נושא אחר", כתב אמש (ג') אליחי בן שי, אחיה של רות פוגל אשר נרצחה עם בעלה ושלושת ילדיה ביישוב איתמר לפני שלוש שנים, לחברי כנסת אשר ביקשו להמיר את שחרור המחבלים בהקפאת בנייה.

הדעות בקרב אנשי הימין חלוקות באשר לשחרורו של פולארד בתמורה לשחרור מחבלים, כשרבים מאמינים כי 26 מחבלים הינם מחיר אשר שווה לשלם תמורת שחרורו של המרגל הישראלי. יש לציין כי בעוד תמורת שבויים ונעדרים ישראלים נמסרו בעבר אלפי מחבלים לידי החיזבאללה כך שמדובר במחיר פעוט לעומת שחרורים אחרים.

יש לציין כי המתווה האמריקאי אשר מוצע דרוש גם את אישורו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.