ההצבעה על חוק צהר הוכיחה: לרבני "תקומה" כבר אין כוח פוליטי

11 חברי הכנסת של הבית היהודי הצביעו בעד "חוק צהר", חרף התנגדות חריפה של רבני "תקומה", שקראו להצביע נגד החוק. במפלגה טוענים כי הרפורמה בשירותי הדת היא "התשובה לחרדים שפגעו ברב בן דהן"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/10/13 20:40 כד בחשון התשעד

ההצבעה על חוק צהר הוכיחה: לרבני "תקומה" כבר אין כוח פוליטי
יחצ, צילום: יחצ

11 חברי הכנסת של הבית היהודי, למעט ח“כ אורית סטרוק שנאלצה להעדר מההצבעה הערב, הצביעו בעד ”חוק צהר“ שעבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת - זאת חרף התנגדות נחרצת של רבני ”תקומה“, שקראו למפלגה להתנגד לחוק. גם השר אורי אריאל וסגן השר הרב אלי בן דהן - אישרו את החוק למרות התנגדות הרבנים.

גורמים בבית היהודי מתייחסים הערב בשיחה עם כיפה לרפורמה בשירותי הדת ואומרים כי ”מי שהעז להרים יד על הרב בן דהן, חטף היום בחזרה את המהפכה שיזם בנט בשירותי הדת“.

השר אריאל, הצביע בעד (צילום: יחצ)

”זאת רק ההתחלה. התשובה לפרחחים תהיה במעשים ולא בדיבורים“. הרב בן דהן, כזכור, הותקף פיזית ומילולית מספר פעמים במהלך הלוויתו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל ומאוחר יותר ב“שבעה“, כשהגיע לנחם את בני משפחתו.

הרב בן דהן עצמו אמר הערב: ”הבטחנו וקיימנו - הערב עשינו היסטוריה ופתחנו את אזורי הרישום לנישואין. הציבור הישראלי מחפש את המסורת היהודית,את שירותי הדת הידידותיים ואת זה אנחנו נותנים לו. אנו משלימים את המהלך במחשוב של המערכת שתמנע תקלות הלכתיות ותקרב את ההליך ל 35,000 הזוגות שנרשמים מדי שנה“.