ההצבעה על חוק הכשרות נדחתה בשבוע

נדחתה בשבוע ההצעה על התיקון בחוק ההונאה בכשרות אותו דרשה ש"ס בהסכמים הקואליציוניים, זאת הפעם השנייה שההצבעה על החוק נדחית, הסיבה: החוק בלשונו העכשווי יפגע במחירי המזון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/07/15 14:30 יח בתמוז התשעה

ההצבעה על חוק הכשרות נדחתה בשבוע
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בניגוד לחוק הגיור שבוטל היום, ההצבעה על חוק הכשרות החדש שהיה אף הוא חלק מההסכמים הקואליציונים עם ש"ס נדחתה בשבוע נוסף בשל טענות גורמים בכירים במשרד האוצר שהחוק החדש יפגע במחירי מוצרי המזון.

החוק החדש שנועד להוות תיקון לחוק ההונאה בכשרות, מטרתו למנוע כשרות קהילתית ולייתר את הדיון המשפטי שנמצא כעת בידי בג"צ. כזכור, דרשו בתי עסק ירושלמים להציג תעודת כשרות עצמאית אליה התנגדו ברבנות. החוק החדש אוסר הצגת כל מצג שווא שמראה כשרות כאשר אין תעודה מטעם הרבנות הראשית.

כאמור, ההצבעה על חוק הכשרות נדחתה בשבוע נוסף בשל העובדה שהחוק החדש פוגע ברפורמת הקורנפלקס (להורדת מחירים). הסיבה לפגיעה היא פשוטה, במידה ויאסר לכתוב את המילה כשר כאשר אין אישור של הרבנות הראשית יהיה צורך להעניק אישורי כשרות לכל המוצרים המיובאים זאת למרות שהם כבר נמצאים תחת כשרויות חו"ל מהודרות. התהליך של אישור הכשרות בידי הרבנות ייקר את הייבוא ויהפוך אותו ללא משתלם וכך יאבד העוקץ של רפורמת הייבוא אותה מתכנן האוצר.

כנגד החוק החדש עלו גם טענות מבחינת הניסוח שלו שניתן להעניק לו פרשנות בעייתית כגון, איסור לבישת כיפה או הצגת תמונה של רב בבית עסק שאינו תחת השגחת הרבנות בשל "מצג שווא" של כשרות.

מחר (ב') צפויה ישיבה במשרדו של שר הכלכלה, אריה דרעי יחד עם אנשי האוצר כדי להגיע לפתרון מוסכם בנושא. ההערכה היא שניסוחו של החוק ישונה למרות שבש"ס ניסו נמנעו מכך עד עתה למרות הבקשות של מפלגת 'כולנו'. הנוסח החדש יכוון ככל הנראה בצורה מדויקת יותר כנגד הכשרות הקהילתית שעבורה נוצר מלכתחילה התיקון בחוק.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן