ההפגנה מחוץ למשפטו של אזריה יצאה משליטה

מעל לשעה שנשיאת בית הדין הצבאי אל"מ מאיה הלר מקריאה את הכרעת הדין במשפטו של אלאור אזריה. ככל שמסתמן כי אזריה יורשע וכי השופטים דחו וביטלו את רוב טענות ההגנה, המפגינים מאבדים סבלנות ונאבקים עם כוחות המשטרה במקום

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/01/17 11:32 ו בטבת התשעז

ההפגנה מחוץ למשפטו של אזריה יצאה משליטה
Moshe Shai, פלאש 90, צילום: Moshe Shai, פלאש 90

300 איש מפגינים מחוץ לבית הדין הצבאי בקריה, בו מקריאה ברגעים אלו אל"מ מאיה הלר את הכרעת הדין במשפטו של החייל אלאור אזריה, המפגינים פרצו את גדרות המשטרה שהונחו במקום ועלו על הכביש באיזור צומת השלום ורחוב קפלן בתל אביב. הכבישים מכל הצדדים נחסמו, נכון לעכשיו אין בהצלחה בהורדת המפגינים מהכביש.

אירעו מספר מעשי אלימות כלפי שוטרים ואנשי יס"מ במקום, המשטרה החלה לעצור מפגינים. משטרת תל אביב הודיעה כי "בעקבות המחאה בסמוך לקריה בעקבות הכרעת הדין של החייל אליאור עזריה, הנוכחים במקום ירדו לרח' קפלן והרח' נחסם לתנועה. משטרת ישראל תאפשר מחאה אך לא תאפשר הפרה של החוק" המשטרה עצרה שני חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי. המשטרה מסרה כי היא "קוראת לציבור הנוכחים שלא להפר את החוק ולא לנהוג באלימות".

המפגינים בתל אביב כבלו על הנתק בין הדרג הלוחם לבין המפקדים והדרג הבכיר בצה"ל שבא לידי ביטוי לטענתם באופן ברור במשפט אזריה. "אם אתה מרגיש סכנה לחיים שלך- אתה יורה" אמר אחד המפגינים. בסמוך להקראת גזר הדין החלו גילויי אלימות בין המפגינים למשטרה.