ההערכה מתחזקת: האב ובנו נהרגו בפיגוע ולא בתאונת דרכים

אשר פלמר ובנו התינוק נהרגו ביום שישי האחרון סמוך לקריית ארבע, במה שהוגדר על ידי צה"ל והמשטרה כתאונת דרכים. כעת מתחזקת ההערכה כי השניים נהרגו כתוצאה מיידוי אבנים

חדשות כיפה אורי פולק 25/09/11 11:46 כו באלול התשעא

ההערכה מתחזקת: האב ובנו נהרגו בפיגוע ולא בתאונת דרכים
מוטי בוקצ'ין , זק"א, צילום: מוטי בוקצ'ין , זק"א

האם אשר פלמר (25) ובנו התינוק יהונתן נהרגו ביום שישי האחרון בתאונת דרכים קטלנית או בתאונה שראשיתה ביידוי אבנים? בצה"ל ובמשטרה כבר הודיעו כי השניים נהרגו בתאונת דרכים ביום שישי האחרון, סמוך לקריית ארבע - ואולם כעת מתחזקת ההערכה כי רכבם של השניים התהפך רק לאחר שיודו לעברם אבנים על ידי פלסטינים.

השניים נהרגו לאחר שהרכב בו נסעו בכביש 60, סטה מהכביש בקטע שבין קריית ארבע לכרמי צור, והידרדר לתעלה. בתחילה נבדקה אפשרות כי אבן שיידו פלסטינים לעבר הרכב גרמה לתאונה הקטלנית. בשל החקירה ביקשו במשטרה לבצע נתיחה בגופות הנרצחים - אך בני משפחתם סירבו לעשות זאת, חרף הפצרתו של הרב דב ליאור, שביקש מהם להסכים למהלך.

בסוף השבוע נבדק הרכב בו נסעו הרב ובנו ובה נמצאה אבן ועליה כתמי דם של התינוק. כמו כן אותר חור בחלון הקדמי של הרכב. הממצאים הביאו לכך שהחוקרים העריכו כי אבן שנזרקה על הרכב פגעה בשמשה הקדמית וגרמה לנהג לאבד את השליטה על הרכב ולהתהפך לתעלה.

בעקבות הממצאים תובע יו"ר "האיחוד הלאומי" ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) מהרמטכ"ל גנץ ומהפכ"ל דנינו לערוך חשבון נפש. "על ראשי מערכות הביטחון במדינת ישראל, לערוך חשבון נפש בערב ראש השנה. עליהם לבדוק עם עצמם איך קרה שבהתנהגותם ישנו יישור קו עם הגרועים שבשונאי ישראל? איך קורה שאב צעיר ובנו התינוק נרצחים על אם הדרך ובעוד כולם יודעים את האמת, דוברי צה"ל והמשטרה ממהרים להודיע כי מדובר בתאונה, והכל כדי לרמות את העם ולהרדימו כדי לא להפריע להתנהלות עצרת האו"ם", תהה כצל'ה.

יו"ר ועד מתיישבי יהודה, בועז העצני, הבהיר אף הוא כי "לפי כל הסימנים בשטח, ביום שישי האחרון נרצחו אב ובנו כתוצאה מאבן שנזרקה מרכב חולף. מדובר בתופעה שהתרחשה בשבועות האחרונים פעמים נוספות בהם נפצעו מספר תושבים על הציר מגוש עציון לקריית ארבע. אנחנו מוחים על ההודעה לסרת האחריות שנמסרה לתקשורת על ידי גורמי צבא ומשטרה כאילו הייתה זו תאונת דרכים".

"המגבלות המוטלות על צה"ל הופכות את מאמציו האדירים לחסרי תועלת ואת החיילים לדחלילים. אין לנו ברירה אלא לחדש ולהעביר את סיורי הביטחון לאורך הציר כי כל אבן יכולה חס וחלילה להרוג", הוסיף העצני.