ההסתה נמשכת: פשקווילים נגד הרב אלי בן דהן

במודעות נכתב כי הרב אלי בן דהן, סגן השר לשירותי דת, תמך ב"חוק צהר" וב"חוק הגיור" - חרף התנגדות חלק מהרבנים. בבית היהודי אומרים: "ההסתה החרדית עברה מזמן את גבולות ההלכה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 08/11/13 10:04 ה בכסלו התשעד

ההסתה נמשכת: פשקווילים נגד הרב אלי בן דהן
מרכז קטיף, צילום: מרכז קטיף

ברחבי הארץ הופצו הלילה (ו‘) מודעות נגד סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, זאת במחאה על תמיכתו של הרב בן דהן ב"חוק צהר" וב"חוק הגיור" שקודמו לאחרונה כנסת.

מנסחי המודעה ביקשו לגנות את התנהלותו של הרב בן דהן, "לנוכח פנייה מפורשת של רבני תקומה ובראשם הרב ליאור שליט"א ולמרות התנגדות של הרב יעקב אריאל ועוד רבים מרבני הציונות הדתית ממשיך בן דהן בהתנהלותו".

אחד מיוזמי המודעה אומר כי: "לצערנו חלק מאנשי הבית היהודי יותר קרובים ללפיד מאשר לרבנים, אך כאשר חברי מפלגת תקומה נגררים אחריהם והורסים את הרבנותת תוך תמיכה או אי התנגדות לחוקים מסוכנים אנו חייבים להביע מחאה".

בסביבתו של הרב בן דהן אמרו לכיפה כי מאחורי המודעה עומדת "חבורה קיצונית של פרחחים והזויים. הם כבר הגיעו למכות ואלימות נגד הרב בן דהן ועכשיו ההסתה נמשכת בפשקווילים, בלי בושה".

מהבית היהודי נמסר בתגובה לפשקווילים כי "אחרי שסגן השר ספג אלימות פיזית, חבורת הפרחחים ממשיכה בנסיונות הפחדה ברבריים לאיש ציבור נאמן ומסור. אנו מוקיעים את ההסתה הנמשכת, קוראים לפוליטיקאים מהמפלגות החרדיות לגנותה ולהוקיעה, ומגבים את הרב בן דהן בפעילותו האמיצה למען קרוב לבבות בעם ישראל, שקיבלה כעת מוטיבציה נוספת לזרז אותה ולהעצים אותה לחיזוק עם ישראל ומסורת ישראל".

גורמים בבית היהודי אמרו כי ״ההסתה החרדית עברה מזמן את גבולות ההלכה והיא מתקרבת למחוזות שראינו אתמול בתל אביב".