ההסברה הישראלית אינה יעילה כלכלית

ממצאי דו"ח על תקציבי גופי הסברה ממשלתיים מציגים תמונה בעייתית לגבי חזית ההסברה הישראלית. ח"כ סלומינסקי: "אנו עדיין לא רואים הסברה ישראלית אפקטיבית".

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/12/15 13:16 יב בטבת התשעו

ההסברה הישראלית אינה יעילה כלכלית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ההסברה הישראלית אינה יעילה כלכלית ואינה אפקטיבית. כך עולה מתוך הדו"ח על תקציבי גופי הסברה ממשלתיים בישראל בין השנים 2010-2014.

הדו"ח שהופק לבקשתו של ח"כ ויו"ר ועדת חוקה ניסן סלומינסקי מציג לטענתו שיפור מסויים, אך לא שיפור משמעותי: "מנתוני הדו"ח עולה תמונה בעייתית לגבי חזית ההסברה הישראלית. מחד על הבעת אמון של הממשלה בגופי ההסברה השונים ואף לגבות אותו בתקציב הרציני, מאידך מקום לתהות על כך שאנו עדיין לא רואים הסברה ישראלית אפקטיבית שמשפיעה על המדיניות בשטח".

ל'כיפה' נמסר כי מקור הבעייתות הגדולה של ההסברה היא קבלת תקציב גדול, שפשוט לא נוצל נכון מבחינה כלכלית בגלל שגופים שונים ניסו להתחלק בו.

על פי הממצאים המופיעים בדו"ח, ניתן לראות שככל שעוברות השנים, התקציב אינו מנוצל לצורך פעילות ההסברה. כך בשנת 2010 אושר תקציב של כ3.5 מיליון שקלים והשתמשו מתוכו ב76% ממנו, ובשנת 2014 אושר תקציב של כ-8.4 מיליון שקלים שמתוכו השתמשו רק ב29% בלבד.

סלומינסקי אומר ששינוי הפיקוח על התקציב ופעילותו בצורה יעילה תגרום לכך שישראל תוכל להתמודד עם ההסברה הרבה יותר טוב בעולם: "אני סבור שעל גופי ההסברה במדינת ישראל לנצל את התקציב הגדול שמושקע בחזית חשובה זו באופן יעיל וומוקד יותר, כך שנזכה לראות אותה לא רק מתמודדת עם קמפיין הדה לגיטימציה וגופי הBDS ברחבי העולם, אלא גם מנצחת אותם" .