ההישג היחיד של הממשלה: פגיעה באמ-אמא של תקציבי עמלי התורה

ידידה מאיר מוחה על ההישג היחיד של הממשלה שהושגה במלואה "הפגיעה כרגע היא באברכים אמיתיים שנאלצים ללמוד כמעט בלי חלב ולחם. מישהו פה משחק באש, מה זה אומר על ממשלה במדינה יהודית?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/01/14 09:05 ח בשבט התשעד

ההישג היחיד של הממשלה: פגיעה באמ-אמא של תקציבי עמלי התורה
עידו קינן-cc-by-sa, צילום: עידו קינן-cc-by-sa

הפובליציסט ידידה מאיר תוקף הבוקר (ה'), בטורו השבועי בעיתון בשבע, את הממשלה שלטענתו לא השיגה שום מטרות מלבד הישג אחד גדול: פגיעה בתלמידי הישיבות. לדבריו, המובאים "אני לא מבין גדול בתקציבים ובסעיפים, אבל כל מי שאני מדבר איתו בעולם התורה חש על בשרו שלממשלה הזאת יש בינתיים הישג אחד. את הורדת מחירי הדיור עוד לא ראינו, אפילו לא את הורדת מחירי המטרנה המובטחת, רק יעד אחד ויחיד הושג במלואו: פגיעה באמ-אמא של תקציבי עמלי התורה".

מאיר מסייג את דבריו ואומר כי אם מדובר בכאלו שאינם לומדים הם לא צריכים ללמוד בישיבה אך לא בהם מתבטאת הפגיעה כרגע. "אם יש פרזיטים הם לא צריכים להיות שם", הוא כותב. "זו לא הנקודה ולא עליהם אני מדבר. הפגיעה כרגע היא באברכים אמיתיים שנאלצים ללמוד כמעט בלי חלב ולחם (ואגב, ממשיכים ללמוד גם בלי)".

בראש טורו צירף מאיר שני תמונות שצילם בשתי ישיבות שונות. הראשונה, שבה מבקשים מאוד מהלומדים להתקמצן על החלב, צולמה בכולל דתי-לאומי בבאר שבע. השנייה, שבה מודיעים על חלוקת לחם, צולמה בכולל חרדי בירושלים. "עכשיו תגידו", הוא אומר. "הם בטלנים, הם מבזבזים זמן, צריך לגייס אותם, שילכו כבר לעבוד? אז זהו, שהייתי שם והסתכלתי טוב. הם לומדים בלי הפסקה. גם בכולל החרדי בירושלים, וגם בזה הדתי-לאומי בבאר שבע. תורתם אומנותם. אשכרה. מי שלא לומד הרי הולך ויוצא בשנים האחרונות למסלולי שירות ועבודה. המסלולים האלה, כל הזמן, הולכים ומתרחבים. הממשלה הקיצונית הנוכחית רק צריכה לא להפריע לכך".

"לא להם אני דואג אלא לנו", ממשיך מאיר. "מישהו פה משחק באש. מה זה אומר על ממשלה במדינה יהודית שזה סדר העדיפויות שלה, ושקודם כול, לפני הכול, היא דואגת לזה שלומדי תורה, מכל המגזרים, ירגישו שהם הכי לא חשובים בעולם?".

בסיום דבריו הוא קורא לשר הכלכלה והדתות נפתלי בנט להתעשת ולתקן את המעוות. "נפתלי בנט התגאה השבוע במהפכת ה 99 אגורות שלו. החנויות לא יכולות יותר לגבות 99 אגורות, כדי לא לעגל למעלה ולקחת מאיתנו אגורה אחת יותר. נפלא. רק אם אפשר לתת את האגורה העודפת בדחיפות לכולל בבאר שבע, חסר שם חלב".