ההחלטה בקרוב: חקירה פלילית נגד ראש הממשלה

בימים הקרובים צפוי מנדלבליט להודיע האם תפתח חקירה פלילית נגד ראש הממשלה נתניהו בחשד לעבירות שחיתות. בעבר הוא הבהיר שיורה על פתיחת חקירה רק אם יחשוב שיש סיכוי להגשת כתב אישום

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/12/16 11:17 כט בכסלו התשעז

ההחלטה בקרוב: חקירה פלילית נגד ראש הממשלה
Emil Salman/POOL, צילום: Emil Salman/POOL

האם בנוסף לכל הצרות המדיניות של ראש הממשלה, בקרוב תנחת עליו גם חקירה פלילית? היועץ המשפטי לממשלה צפוי להודיע בימים הקרובים האם יש מקום לפתוח בחקירה באזהרה נגד נתניהו.

בחודשים האחרונים בודק צוות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, חשד לעבירות טוהר מידות מצידו של נתניהו. ע"פ הדיווחים בעקבות עדויות חדשות וממצאים שלא היו ידועים עד כה, גובר החשד לעבירות פליליות שביצע לכאורה ראש הממשלה, מה שמגביר את הסיכוי שתפתח חקירה פלילית נגדו.

בעבר הצהיר מנדלבליט שהוא לא יהסס לפתוח בחקירה במקרה הצורך, אך יעשה זאת רק במידה והוא יהיה משוכנע שבסופה קיים סיכוי סביר להגשת כתב אישום. בשבוע האחרון התקיימו מספר פגישות בלשכתו של היועמ"ש, בהשתתפות ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי ופרקליט המדינה. הערכות הן שבעקבות חומרי הבדיקה החדשים, מנדלבליט נוטה להורות על חקירה באזהרה של ראש הממשלה.

בהודעה משותפת שמסרו משרד המשפטים והמשטרה נמסר: "בעקבות הפרסומים בנוגע לבדיקה בעניינו של ראש הממשלה - הרינו להבהיר כי לא נוכל להתייחס לפרסומים, וזאת מטעמים ברורים כאשר הבדיקה תלויה ועומדת, ואין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען בפרסומים. יודגש, כי משטרת ישראל פועלת בתיאום הדוק עם היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, ובבוא העת הציבור יעודכן באמצעות הודעה מוסמכת לגבי מהלכי הבדיקה. עד אז, כל פרסום הוא באחריות המפרסם בלבד".