ההוכחות של יחד: כך זויפו הצבעות בקלפי

הקלטות של פעילי ש"ס המתפרסמות היום מוכיחות לכאורה על מסכת של זיופים מצד פעילים על מנת לגרום לכך שמפלגת יחד לא תעבור את אחוז החסימה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/04/15 12:59 כד בניסן התשעה

ההוכחות של יחד: כך זויפו הצבעות בקלפי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם באמת 11 אלף הקולות שחסרים היו למפלגת יחד על מנת שיעברו את אחוז החסימה נגרעו כתוצאה מזיופים בקלפיות? כך טענו אנשי יחד כבר למחרת הבחירות, וכעת הם גם מציגים הוכחות מסוימות, גם אם בהחלט לא מספיקות כדי להוכיח על תשתית אמיתית לתופעה שכזו באופן נרחב.

בחדשות 2 מתפרסמות היום הקלטות של פעילים של מפלגת ש"ס אשר מצהירים על כך שהם 'ישימו קץ ליחד'. "כל מי שהולך להצביע - שיעלים את הדפים של 'קץ' שיכניס את זה לכיס שלו וישים באותו מקום ש"ס. ככה בכל הקלפיות יהיו של שס פעמיים. יחפשו 'קץ' - לא ימצאו וילכו לעזאזל", אומר הפעיל.

בהמשך ההקלטה מציע הפעיל דרך נוספת לפסול פתקים. "גם אם משאירים שם את הדפים אפשר לצבוע אותם, לעשות קשקוש קטן שהם ייפסלו... נעשה להם קץ בקלפי!".

בהקלטה נוספת נשמע פעיל של ש"ס כשהוא משוחח עם חבר יומיים לאחר הבחירות ורומז לכאורה על זיופים שביצע בקלפי בנתיבות. "אתה לא יודע מה זה אתה לא יודע מה אתה אומר במילים האלה...יהיה לו מה להפיל עכשיו...", הוא עונה לחברו ששאל האם הוא יכול לפרסם שזייף פתקים. "כל אחד עושה תשע עשר וזה נגמר...אסור לך להגיד דבר כזה בחיים. מה, אתה מטומטם? אין לך שכל? אם הוא הולך למשטרה אכלנו אותה. אם הוא מעביר את זה למשטרה עושים פה בדיקת קלפי חדשה באשדוד... בנתיבות...מה, אתה חולה? אתה שרוט, חבל שאמרתי לך את זה...אסור לדבר על זה. זה כמו שיחד פסלו...לא מדברים על זה".

בתגובה לפרסום ההקלטות התנערו הפעילים המוקלטים מהדברים וטענו כי לא ביצעו בפועל את המעשים. "אמרתי לחברים שלי, סתם בכיף כזה, מה הבעיה?...אמרתי לחמישה חברים שלי בשיחת ועידה שכדאי לעשות כזה דבר. אבל תכלס לא עשינו", אמר אחד והשני טען כי הוא "הסתלבט".

במפלגת יחד מנגד טוענים כי מדובר בקצה הקרחון, וכי הם מתכוונים ללכת לבית המשפט עם הזיופים. יש להניח כי גם אם יוכלו שהיו זיופים, הדבר לא יספיק להם לעבור את אחוז החסימה, אך מדובר בצעד הפגנתי שנועד להוכיח שהם לא נפלו רק בשל חוסר הצבעה אלא גם בשל זיופים.

בעקבות פרסום ההקלטות הורה יו"ר ש"ס אריה דרעי להגיש תלונה נגד הפעילים שנשמעו בהקלטות אך במפלגת ש"ס טענו כי "הציבור והתקשורת נופלים שוב קורבן למסע השמצות נבזי של מפלגה שהפסידה את הבחירות ואינה מסוגלת לקבל את הכרעת העם. זוהי אותה מפלגה שבן משפחתו של היו״ר שלה נעצר ועומד לדין בגין השלכת בקבוק תבערה לעבר פעילי מפלגתו מתוך מטרה להפיל את האשם על פעילי ש"ס. אנו מציעים להתייחס גם לבדותות הללו בזהירות הראויה".