ההגנה לאישה: לא לשני ילדים בלבד

בוועדת שרים לחקיקה אושרה הצעת החוק של ח"כ אורית סטרוק, שתבטל את ההגבלה להגנה מפני פיטורין למי שעוברת טיפולי פוריות לילד ראשון ושני בלבד

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/10/13 11:09 יז בחשון התשעד

ההגנה לאישה: לא לשני ילדים בלבד
יחצ, צילום: יחצ

בעקבות פניייה שהגיעה אליה הגישה ח"כ אורית סטרוק יחד עם ח"כ עדי קול וח"כים נוספים (דב ליפמן, דוד רותם, אברהם מיכאלי, מירי רגב, יוני שטבון, שולי מועלם, נחמן שי ושמעון אוחיון) הצעת חוק המבטלת את ההגבלה על ההגנה לילד הראשון והשני בלבד.

על פי החוק הקיים, עובדת זכאית לעשות שימוש בימי מחלה בתקופת טיפולי הפוריות ביחס לכל אחד מילדיה, אלא שרק ביחס לשניים הראשונים תזכה להגנה מפני פיטורין במהלך הטיפולים, ואילו ביחס לילדיה הנוספים, אותם תבקש להביא לעולם, היא מסתכנת בפיטורין עקב היעדרותה ממקום עבודתה הנגרמת כתוצאה מהטיפולים.

הצעת החוק מבקשת להסיר את מגבלת שני הילדים השרירותית ולקבוע כי עובדת זכאית להגנה מפני פיטורין בשעה שהיא עוברת טיפולי פוריות ביחס לכל אחד ואחד מילדיה. בכך מבקשת ההצעה לנתק את הקשר התמוה שנקשר בטעות בין סוגיית מימון הטיפולים לסוגיית ההגנה מפני פיטורין.

ח"כ אורית סטרוק אומרת כי "מעבר להגנה על האשה שמבקשת ללדת ילדים אנו כמחוקקים, צריכים להגיד בצורה הברורה ביותר אמירה ערכית של קשב ואכפתיות לזעקתן השקיטה של נשים המתקשות להביא ילדים לעולם, של כבוד למאמץ האדיר שהן לוקחות על עצמן כשהן נכנסות לתהליך הקשה של טיפולי הפוריות ושל עידוד ערך הילודה בכלל. מכל הסיבות האלה לא ראוי שאשה תעמוד בסכנת פיטורים בגלל רצונה ומאמציה ללדת ילד נוסף“.

”ביקשתי שהצעת החוק תעלה בין יום פטירתה של רחל אימנו שהייתה עקרה וגם אחרי שהצליחה ללדת ביקשה "יוסף ה' לי בן אחר", לשבת חיי שרה בה אנו מזכירים את שרה אמנו ורבקה אמנו שגם הן כידוע היו עקרות. אני בטוחה שהצעת החוק הזו משקפת את המסר האמיתי של אמהות העם היהודי", מספרת סטרוק.