ההבדל בין לונדון לת"א: מנציחים את החיילים הבודדים- בתפוצות

החיילים הבודדים נפלו למען העם והארץ ובגלל שמשפחתם גרה בחו"ל, אלפים הגיעו ללוותם. עמותת "כולם בשביל אחד" החלה בגיוס כספים ציבורי בהדסטארט על מנת להנציח את זכרם של החיילים הבודדים גם במדינות העולם אצל משפחתם וחבריהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/17 12:42 יח בשבט התשעז

ההבדל בין לונדון לת"א: מנציחים את החיילים הבודדים- בתפוצות
flash90, צילום: flash90

עם נפילתם בהגנה על המדינה ולבקשת ההורים שהגיעו ארצה במיוחד, אלפי ישראלים הגיעו לחלוק כבוד אחרון ללוויות החיילים הבודדים שנפלו. התקשורת מתגייסת והעם מציית ומגיע. אך איפה המשפחה המורחבת? החברים הקרובים והקהילה שממנה הגיעו? על אף המחווה המדהימה של אזרחי ישראל, הם נשארו מאחור! היום יצאה עמותת "כולם בשביל אחד" בגיוס המונים באתר הדסטארט על מנת לקדם טקסים רשמיים יחד עם המשפחות והחברים שנשארו בתפוצות. קהילות רבות מהעולם הצטרפו למיזם ומבקשות את עזרת הציבור בגיוס כסף על מנת לקיים את הטקסים הרשמיים יחד.

[embed]

]

במערכות האחרונות, נהרגו מספר חיילים בודדים שעזבו הכל על מנת להגיע ולהגן על מדינת ישראל, למרות שאינם חייבים בכך. הם עזבו את המשפחה, החברים, דחו את תחילת הקריירה שלהם והגיעו לארץ זרה, ששמעו עליה ואולי בקרו בה מספר פעמים וזאת רק בגלל שהרגישו את הצורך לשרת בצה"ל, ממש כמו כל נערה ונער ישראלי.

אמנם מדינת ישראל ממנת נציג אחד מההורים השכולים כל שנה ואח אחת לחמש שנים על מנת להתייחד עם ילדיהם, אך הדודים והחברים נשארים מאחור מסיבות שונות.

בעקבות כך, עמותת "כולם בשביל אחד" שקמה לאחרונה החליטה לקיים טקסים רשמיים שיתקיימו לראשונה ברחבי העולם וביניהן: אנגליה, ארה"ב, צרפת, רוסיה וברזיל.

אישי ציבור ופוליטיקאים מימין ומשמאל כבר פרסמו את קריאתם לסייע לעמותה וביניהם: נשיא המדינה, ראובן(רובי) ריבלין, שרת המשפטים איילת שקד, ח"כ איתן כבל וח"כ אלעזר שטרן.

כמו כן, משפחות שכולות מהעולם כבר יצרו קשר עם העמותה והודו להם על הרעיון וישמחו מאוד שמדינת ישראל תקיים טקס רשמי לזכר ילדיהם יחד עם הקהילות שבהן גדלו החיילים שנפלו. כאמור, היום (ג') החל קמפיין גיוס המונים הקורא לכל אזרחי ישראל לתרום ככל יכולתו על מנת לממן את הטקסים הרשמיים ברחבי העולם.

יוזמי הפרויקט "כולם בשביל אחד":"בשנים האחרונות, עם ישראל הגיע בהמוניו ללוויות של חיילים בודדים כאשר שמעו את בקשת ההורים השכולים להצטרף ולחלוק כבוד אחרון וההיענות הייתה מרגשת מאוד. כעת אנו מבקשים שוב את עזרת הציבור ולהביע את תודותינו לא רק למשפחה הקרובה, אלא גם למשפחה המורחבת ולחברים שלא יכולים להגיע ולחלוק כבוד לחברם שנפל בהגנה על העם והארץ. בתקופה הקרובה נצא לגיוס כספים וזהו חלק חשוב במטרה על מנת לחבק את הקהילות הבודדות שהשאירו את חבריהם בישראל ולעולם לא יחזור לקהילה ממנו הם באו וידעו הקהילות כי אחד בשביל כולם אבל כעת כולם בשבילם".