הדתייה שכובשת את הסנאט בניו-יורק

מינדי מאייר, אורתודוקסית מברוקלין בת 22, החליטה לרוץ לסנאט בניו-יורק, חרף חוסר ניסיונה הפוליטי. היעד הבא – "הבית היהודי"?

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 31/07/12 09:52 יב באב התשעב

הדתייה שכובשת את הסנאט בניו-יורק
מינדי מאייר, צילום: מינדי מאייר

לרשימת "הבית היהודי" היא כנראה לא תצליח להיכנס, אך לבחירות לסנאט במדינת ניו-יורק היא נכנסת ובגדול: מינדי מאייר היא יהודיה אורתודוכסית מברוקלין שהחליטה לנסות את מזלה ולהתחרות על מקום בסנאט והיא רק בת 22. היא מתכוונת "לנצל את הערכים הדתיים והמצפן המוסרי כמדריך שלה", אולם על אף היותה בחורה צנועה וחסודה היא לא ממש מדריכת בני עקיבא עם הקוקו והסנדלים שהכרתם.

"I'M SENATOR AND I KNOW IT", פותחת הכותרת את אתר האינטרנט של מינדי לצד שיר פרובקטיבי המתנגן ברקע אליו מתייחסת הכותרת. "כך אני מתכוונת למשוך צעירים", מנמקת מינדי את צעדיה ואף מדגישה כי צבעי דגל ארצות הברית משעממים אותה ואת צעירי ניו-יורק ולכן בחרה לאתר האינטרנט שלה את הצבע הוורוד. "האנשים בפוליטיקה לא מקושרים לדור הצעיר, שמהווה גם חלק מהמצביעים", היא מאבחנת ומוסיפה כי "הרעיון שלי הוא לנהל קמפיין קצבי, מגניב, לא כמו באתרים של הפוליטיקאים הטיפוסיים".

היא קוראת לעצמה "הדיווה של ניו-יורק" ואינה חוששת לתקוף את היריב שלה חזיתית. "אני יכולה להגיד דבר אחד: אין לי ניסיון בשחיתות. זו הדרך לשנות את הפוליטיקה. תמיד יש שחיתות, אבל יש בכוונתי ללכת אחר הערכים שלי ולהבטיח שלא קורה שום דבר מושחת באזור הבחירה שלי", היא מבהירה.

מלבד חוסר הניסיון בשחיתות פוליטית חשוב לציין שיש לה חוסר בניסיון פוליטי בכלל. אז מה מביא בחורה דתייה מבית אמריקאי טוב לצעוד כל הדרך לבית הלבן? את הסרט "לא רק בלונדיניות". כן, כן, מה ששמעתם. הסרט מספר אודות בחורה בלונדינית צעירה עם מנת משכל לא גבוהה במיוחד, בהתאם לסטיגמה, שעושה מאמצים להתקבל ללימודי התואר במשפטים באוניברסיטת הרווארד. בסופו של דבר הבלונדינית צולחת את מבחני הקבלה, "היא הראתה לי שאפשר ללכת להרווארד ולעשות את זה בצורה מתוחכמת", אומרת מינדי ומספרת על הסרט כמקור ההשראה שלה.

כאישה הצעירה בהיסטוריה של ניו יורק שמתמודדת על מקום בסנאט מאייר מלאה שאיפות ותקוות גדולות ממש כמו גיבורת הסרט שלה. עוד בטרם נבחרה היא החלה לפתח תכניות תעסוקה, מניעת אלימות וזכויות האישה. "אנו צופים לה להיות מועמדת חזקה", אמר ג'רי קייסר, יו"ר המפלגה הרפובליקנית של ברוקלין, שמציין כי "היינו נרגשים מאוד לאחר שנפגשנו איתה ואני אומר שהיא תהיה אדירה ומתחרה חזקה. יש לה בגרות ויכולת". לא רק בגרות יש אלא גם תואר ראשון במשפטים, ספק אם תהיה מתמודדת חזקה אך מה שבטוח שהפכה את הבחירות בארה"ב לססגוניות הרבה יותר.

האם תצליח לכבוש את גבעת הקפיטול? האם היא תצליח לגבור על חנוך דאום ולהיות הכוכבת הבאה של המגזר? נחכה ונראה.

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il