הדר גולדין הוכרז כחלל צה"ל

יומיים לאחר החטיפה הודיעו בצה"ל כי סגן הדר גולדין נהרג והוכרז כחלל צה"ל. המשפחה קיבלה את ההודעה וקוראת לכל עם ישראל להגיע ללוויה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/08/14 08:40 ז באב התשעד

הדר גולדין הוכרז כחלל צה"ל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יומיים לאחר שנחטף בידי מחבלים מסרו הלילה (א') שר הביטחון משה יעלון, ראש אכ"א האלופה אורנה ברביבאי והרב הצבאי הראשי תא"ל הרב רפי פרץ, לבני משפחת גורדין כי בנם, סגן, הדר גולדין, נהרג בקרב. לאחר מותו הועלה סג"מ גורדין לדרגת סגן.

"אמש בשעה 23:25 קבע הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, אשר עמד בראש בית דין מיוחד שהוקם לצורך זה, את מותו של קצין צה"ל סגן הדר גולדין, לוחם ומפקד בחטיבת גבעתי, שנפל בקרב ברצועת עזה ביום שישי, ה' באב תשע"ד, 1 באוגוסט 2014. ההחלטה התקבלה על פי ממצאים שהובאו משטח הלחימה ותוך התחשבות בשיקולים רפואיים, הלכתיים ושיקולים רלוונטיים אחרים. ההודעה נמסרה למשפחה על-ידי ראש אגף כוח האדם, אלוף אורנה ברביבאי והרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ. צה"ל ימשיך לשמור על קשר ישיר עם המשפחה ולתמוך בה ככל שיידרש". בצה"ל הסבירו למשפחה שיש די ממצאים פתולוגיים לקבוע מוות ואותם ממצאים מאפשרים גם קבורה. מועד הלוויה טרם נקבע", נמסר מדובר צה"ל.

דובר המשפחה עמיחי אטאלי מסר כי "המשפחה בצער רב מודיעה שהיא מקבלת את החלטת הצבא ואת הקביעה שהדר, מפקד צוות בסיירת גבעתי, נפל בעת לחימה ברפיח. המשפחה מודה לכל עם ישראל על התמיכה. מועד ההלוויה יימסר בהמשך. אני מעביר את בקשת המשפחה לכל עם ישראל ולכל מי שיכול - להגיע ללוות את הדר בדרכו האחרונה".

לאחר קרוב לחודש של לחימה מהאוויר, מהיבשה ומהים, כוחות צה"ל החלו בשבת להוציא כוחות מרצועת עזה מתוך הנחה כי הרס 31 מנהרות התקיפה שידועות לצה"ל תסתיים בתוך יממה. למרות ירי רקטות ישראל הכריזה על הפוגה בלחימה בתוך הרצועה ותושבי בית חנון ובית להיא בצפון רצועת עזה הונחו כי הם יכולים לחזור לבתיהם החל מהשעה 14:00.

(צילום: דובר צהל)

(צילום: דובר צהל)



במהלך השבת נמשך ירי הרטות לעבר ישראל. בשעה 6:00 בבוקר יורטו שני רקטות שנורו לעבר אזור השרון והמרכז, ירי התבצע למרכז, לשרון, לבאר שבע ועוטף עזה במהלך היום. בשעות אחר הצהריים התפוצצו במועצה האזורית אשכול ארבע פצצות מרגמה וארבע רקטות, כשאחת מהן גרמה לשריפת קוצים. במועצה האזורית אשכול התפוצצה פצצת מרגמה ללא אזעקה וחייל נפצע באורח קל.

(צילום: פלאש 90)

(צילום: פלאש 90)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן