הדרת נשים? לא ביש"ע

על רקע העיסוק התקשורתי בסוגיית הדרת נשים, מציגה מועצת יש"ע נתונים המצביעים על כך שיהודה ושומרון הינו המחוז היחיד בארץ בו שיעור ההשתתפות של נשים בכוח העבודה – גבוה מזה של הגברים

חדשות כיפה אורי פולק 22/12/11 10:08 כו בכסלו התשעב

הדרת נשים? לא ביש"ע
ripple-cc-by-nd, צילום: ripple-cc-by-nd

סביב העיסוק הציבורי בסוגיית הדרת נשים, מפרסמת היום (ה') מועצת יש"ע נתונים המעידים המצביעים על כך שיהודה ושומרון הינו המחוז היחיד בו שיעור ההשתתפות של נשים בכוח העבודה - גבוה מזה של הגברים.

ביש"ע מצטטים דו"ח שהגיש מרכז המחקר של הכנסת לרגל כנס של השדולה לקידום נשים בתעסוקה, שמצא כי שיעור ההשתתפות של נשים בכוח העבודה נמוך מזה של גברים בכל המחוזות - פרט למחוז יהודה ושומרון. על פי הנתונים, 64.2% מהנשים משתתפות בכוח העבודה ביו"ש, לעומת 58.9% מהגברים. גם בשיעור המועסקים בכלל האוכלוסייה יו"ש הוא האזור היחיד שבו יש אחוז יחסי גבוה יותר של נשים לעומת גברים - 61% לעומת 56%.

במועצת יש"ע טוענים כי "ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון לא רק נחשב איכותי במיוחד - הוא באמת כזה. העובדות מלמדות שתרומתם של המתנחלים למדינת ישראל ולחברה הישראלית גבוהה ביותר: הם מובילים במדדים הבוחנים גיוס לצבא, תרומה לחברה, קליטת עולים, קידום נשים ומהווים ראש חץ חיוני בגיבושה של הלכידות החברתית בישראל".

הנתונים פורסמו על ידי המועצה על רקע ההתקפות התקשורתיות נגד ציבור המתיישבים ולאור פריצת פעילי הימין הקיצוני לחטמ"ר אפרים, לפני כשבועיים. "קיתונות של חושך נשפכו בימים האחרונים על שמו הטוב של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. האירועים הקשים בחטמ"ר אפרים סיפקו לכל מי שרק רצה תירוץ נהדר להסתה פרועה נגד המתנחלים, מנהיגיהם הרוחניים והפוליטיים ושלוחיהם דבכל אתר ואתר", טוענים במועצה.