ה"דיל" נפל: ח"כ כלפה משך את הצעת החוק "עמאר-אריאל"

פרסום ראשון: ח"כ זבולון כלפה, מגיש הצעת החוק, משך את ההצעה לאחר שהתברר כי אין שום סיכוי להעברת החוק, לאור התנגדות עזה בקרב השרים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/05/13 13:47 יז בסיון התשעג

ה"דיל" נפל: ח"כ כלפה משך את הצעת החוק "עמאר-אריאל"
גילי צרפתי, צילום: גילי צרפתי

ח“כ זבולון כלפה מ“הבית היהודי“ משך היום (א‘) לפני זמן קצר את הצעת החוק ”עמאר-אריאל“ מדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, זאת לאחר שהתברר כי אין היתכנות להעברת החוק, לאור התנגדות עזה בקרב השרים. משיכת ההחלטה מבטלת למעשה את ה“דיל“ שניסה לקדם הרב חיים דרוקמן, להארכת כהונתו של הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר, תמורת העלאת הגיל שתאפשר את התמודדותו של הרב יעקב אריאל.

כמו כן, סיעת הליכוד פעלה לפיצול החוק ולהעברה של "חוק עמאר" בלבד.

החוק קרס ואיתו ה"דיל", הרב אריאל (צילום: באדיבות ישיבת רמת גן)

על פי הצעת החוק שהגיש ח“כ כלפה בשבוע שעבר, המפלגה מציעה את תיקון החוק שקובע מגבלת גיל לבחירת הרבנים הראשיים - עד גיל 70. ”תיקון הסעיף מציע לבטל את הרף העליון של מגבלת הגיל, שתחם את גיל המועמדים לכהונה כרבנים ראשיים לגיל 70 בלבד. מוצע לבטל מגבלה זו, וזאת, נוכח העובדה שאין מדובר ב"עובד" המחויב בפרישה בגיל פרישה, אלא בנבחר ציבור. ממילא לא אמורה להיות כל מניעה מהתמודדות מעל גיל הפרישה“, נכתב בהצעת החוק של כלפה.

כלפה טוען בהצעת החוק כי אין סיבה להגביל את גילו של הרב הראשי, כפי שגילו של נשיא המדינה איננו מוגבל ובדומה למינויו של מבקר המדינה. ”במקורות ישראל אנו מוצאים כי ישנו יתרון לתלמידי חכמים זקנים - ’תלמידי חכמים, כל זמן שמזקינין - חכמה נתוספת בהם‘“, הוסיף כלפה בהצעת החוק, זאת ”במיוחד נוכח העובדה שרב ראשי מכהן מנוע מלהתמודד לכהונה נוספת בתקופה הסמוכה לכהונתו אולם איננו מנוע מלהתמודד (בכפוף למגבלת הגיל המפורטת לעיל) בתקופה שאינה סמוכה לכהונתו“.