הדיל: הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית, דוד לוי לנשיאות

"ישראל ביתנו", שכבר הודיעה על תמיכה ברב דוד סתיו, מקיימת מו"מ לתמיכה בהארכת החקיקה שתביא למינויו של הרב יעקב אריאל, תמורת תמיכת "הבית היהודי" בדוד לוי, בבחירות לנשיאות המדינה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/04/13 09:45 יב באייר התשעג

הדיל: הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית, דוד לוי לנשיאות
יחצ, צילום: יחצ

מפלגת ”ישראל ביתנו“, שהודיעה זה מכבר על תמיכה במועמדותו של הרב דוד סתיו לתפקיד הרב הראשי לישראל, החלה בגישושים עם מפלגת ”הבית היהודי“ בנוגע ל“דיל“ חדש: סיוע בהעברת החוק המאפשר לרבנים שחצו את גיל 70 להתמודד לתפקיד הרב הראשי - מהלך שיסלול את דרכו של הרב יעקב אריאל לתפקיד - זאת תמורת תמיכת ”הבית היהודי“ במועמדותו של דוד לוי לתפקיד נשיא המדינה, בבחירות שיתקיימו בעוד כשנה.

בעיתון ”מעריב“, שדיווח על ההתקדמות, נטען כי הרב חיים דרוקמן, שמוביל את יוזמת התמודדותו של הרב יעקב אריאל, עומד גם הוא מאחורי המהלך. בהמשך היום אמורה סיעת ”הבית היהודי“ להתכנס כדי לקבל הסכמה בדבר זהות המועמד שיזכה לתמיכת המפלגה לרבנות הראשית.

"לישראל ביתנו חשוב לראות את לוי כנשיא", אמר גורם המעורב בנושא ל“מעריב“, ”ראש המטה של ליברמן הוא חתנו של לוי ובתו היא אורלי לוי, חברת כנסת במפלגה. מנגד, גם לבית היהודי יש אינטרס להביא מועמד שיהיה מוסכם על כל המפלגה ושבחירתו לא תביא לקרעים באחדות שהופגנה עד עכשיו".

הרב דרוקמן הודה כי הוא פועל במישרין מול הרב עובדיה יוסף, כדי להשיג את תמיכתו במהלך: הרב יעקב אריאל לרבנות, תמורת הארכת כהונתו של הרב שלמה עמאר כרב הראשי הספרדי. לתומכי המהלך אין ממה לחשוש, כנראה, מפני שתמיכה שכזו כמעט מובטחת, שהרי בעבר תמך הרב עובדיה במועמדותו של הרב אריאל לתפקיד.