הדילמה נפתרה: האם חוטובלי תלחץ יד עם בכירים כסגנית שר החוץ?

ברשתות החברתיות דנו רבים בשבוע האחרון, מאז הוחלט כי חוטובלי תהיה סגנית שרת החוץ, האם היא תלחץ יד לגברים במסגרת תפקידה. היום הדילמה נפתרה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/05/15 14:37 ב בסיון התשעה

הדילמה נפתרה: האם חוטובלי תלחץ יד עם בכירים כסגנית שר החוץ?
דוברות משרד החוץ, צילום: דוברות משרד החוץ

תלחץ או לא תלחץ? ברשתות החברתיות דנו בימים האחרונים לא מעט גולשים בשאלה מעט מוזרה: האם חוטובלי תסכים ללחוץ יד לאישים בכירים או שהיא תעדיף לשמור נגיעה.

הדילמה התעוררה לאחר מינויה של ציפי חוטובלי לתפקיד סגנית שר החוץ, מכיוון שבמסגרת תפקידה היא תיפגש עם בכירים ברחבי העולם וכנהוג היא אמורה ללחוץ את ידיהם לאחר הפגישה לטובת התמונה.

ברשתות החברתיות שאלו את עצמם האם חוטובלי תשמור נגיעה ותסתכן בתקריות דיפלומטיות בשם השמירה האדוקה על ההלכה, או שמא היא תקבל אישור מרב ללחוץ את ידם של האישים כנציגת מדינת ישראל.

היום, לאחר פגישה עם שר החוץ הנורווגי בירושלים נפתרה התעלומה, והתגלה כי חוטובלי כמובן לחצה את ידו. ל'כיפה' נודע כי סגנית השר לא החליטה בנושא על דעת עצמה אלא פנתה לרב שהתיר לה את הדבר.

[embed]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153891959199251&set=a.338895589250.199980.754749250&type=1&theater[/embed]

לנושא כמובן יש מקורות הלכתיים, וב-2010 קבע הרב יובל שרלו כי מותר לאישה ללחוץ יד לגבר ולהפך כאשר היד כבר מושטת לשלום. "האיסור על גבר בלחיצת יד אישה אינו חמור כל כך היות ולחיצת ידיים אינה מהווה ביטוי מובהק של קירבה באופן כזה שהיא נאסרה. לאור זאת, יש לדון האם כאשר מוסיפים שיקול נוסף ניתן להתיר את לחיצת היד", כתב הרב שרלו במאמר.

"כאשר אדם נמצא במצב בו מושיטים לו יד לשלום, אנו נכנסים לדיון הלכתי בשאלה האם כבוד הבריות והלבנת פנים דוחים את איסור המגע בלחיצת יד. אמנם יש הטוענים שאין כאן כלל הלבנת פנים, וניתן להסביר למושיטת היד שהתורה אוסרת לחיצת יד, אך נראה לדחות טענה זו, שכן ישנה סבירות גבוהה שמושיטת היד תתבייש בזמן שידה נשארת תלויה באוויר ללא מענה", קבע הרב שרלו והבהיר כי מותר חד משמעית ללחוץ את היד על מנת להימנע מהלבנת פנים.