הדיון על השעיית הח"כים יחודש בשבוע הבא

לאחר שהוקפא הדיון בהצעת החוק להשעיית הח"כים, נקבע היום תאריך חדש לדיון שבוטל

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/02/16 14:40 ח באדר א'

הדיון על השעיית הח"כים יחודש בשבוע הבא
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

ועדת החוקה בראשתו של ח"כ ניסן סלומינסקי תחדש את הדיון בתיקון חוק יסוד הכנסת - השעיית חברי כנסת ביום שלישי הבא. בדיון יראה ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא זוכה לקבל תמיכה כוללת של כל חברי הליכוד, בנוסח הצעת החוק.

אתמול (ג') בשעות הבוקר נראה היה כי הצעת החוק החדשה להשעיית הח"כים הערביים, עלולה להיתקע בשל התנגדותו של יו"ר הכנסת, כעת בשל התערבותו של ראש הממשלה, אומר יו"ר וועדת החוקה כי ההצעה תזכה לתמיכה כוללת של כל חברי הקואליציה, והדיון שנדחה, יתחדש בשנית.

כזכור,ביום שני בערב, הביעו נשיא המדינה ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התנגדות רבה לחוק שמטרתו להדיח חברי כנסת מכהנים. יו"ר ועדת חוקה, ניסן סלומינסקי החליט בעקבות סירובו של אדלשטיין להשהות את הדיון עד שראש הממשלה ישיג תמיכה מלאה בהצעה.

בשל דחיית הדיון על הצעת החוק, התקשר ראש הממשלה נתניהו לסלומינסקי והבטיח לו כי 61 חברי כנסת יהיו חתומים על ההצעה. נתניהו אמר כי הוא מקווה שגם חברי האופוזיציה יתגייסו לטובתו: "אני חייב להגיד שאני דיברתי עם חבר הכנסת סלומינסקי הבוקר, דיברתי גם עם יושב ראש הכנסת אדלשטיין, אמרתי להם שאנחנו ממשיכים בחקיקה. אני מקווה שלחקיקה הזאת יצביעו לא רק חברי הקואליציה אלא גם מפלגות באופוזיציה, משום שיש גבולות מסוימים שדמוקרטיה צריכה לקיים כדי לשמור על עצמה".

נתניהו הוסיף ואמר, כי יש הבדל בין אנרכיה לדמוקרטיה, והדמוקרטיה חייבת להגן על עצמה, ולא ליפול כשבויה בידי הטרור :"לכן, כשחברי כנסת תומכים בתנועות שקוראות באופן מפורשת להשמיד את ישראל, כשהם תומכים בטרור, כשהם עומדים דום לזכר רוצחי ילדים, הכנסת יכולה וצריכה לפעול נגדם, והיא תפעל נגדם באמצעות חוקים או חלקי חוקים שקיימים בספר החוקים שלנו בנושאים אלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן