"הדור השלישי של השומרון דורש לדעת יותר על ההתיישבות"

במסגרת מיזם חדש של המועצה האזורית שומרון - "במקרה התנחלתי" - טיילו בני הנוער מהשומרון ברמת הגולן. יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה: "גם החיבור בין הנוער הדתי לחילוני הגיע מבני הנוער"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/13 16:55 ט באלול התשעג

"הדור השלישי של השומרון דורש לדעת יותר על ההתיישבות"
יחצ, צילום: יחצ

למעלה מ-800 בני נוער מכל יישובי המועצה האזורית שומרון טיילו בתחילת השבוע ברמת הגולן. בטיול, שאורגן על ידי מחלקת הנוער במועצה בשיתוף מועצת הנוער, נהנו בני הנוער משיט קיאקים, ביקור באתרי התיירות המרכזיים ברמת הגולן וגם בבתי כנסת עתיקים ואתרי מורשת קרב של צה"ל. "הגענו לרמת הגולן לטייל אך גם ללמוד על המקום ולהתחבר לארץ ישראל", מסבירה חגית זליס, מנהלת מחלקת הנוער במועצה.

זליס מדגישה כי אופי הפעילות החינוכית של הנוער נובע מהדרישה של מועצת הנוער. "אנחנו רק מלווים את התהליך אבל בני הנוער הם אלו שביקשו את החיבור בין היישובים ובין דתיים לחילוניים". נוסף על כך, היא מציינת, ההחלטה ללמוד יותר על ההתיישבות במסגרת פעילות בתי הנוער בשומרון נבעה גם כן מהשטח.

גם המיזם החדש של מחלקת הנוער במועצה שבמסגרתו נערך הטיול - "במקרה התנחלתי" נבע מהדרישה של בני הנוער. "בני הנוער של השומרון נולדו כאן, זו שגרת חייהם והם מעוניינים לדעת יותר על ההתיישבות", מסביר יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר המתנ"ס. "הדור השלישי של השומרון רוצה לדעת יותר על ההתיישבות והיה לנו ברור שאנחנו צריכים לברר יחד איתו את הנקודה הזו".

"לנוער ביישובים חשוב להתחבר לרעיון הציוני ההתיישבותי וגם לטייל ולכייף. הם ביקשו להכיר גם את המשמעות של המגורים כאן", מוסיפה זליס, "חשוב לנו שהנוער יבין שהוא לא גר בפרבר של פתח תקווה אלא בשומרון, והוא גם מבין למה דווקא כאן. הוא מבין שהוא שליח של משהו גדול ולכן במהלך הטיול ביקרנו גם בבתי כנסת עתיקים ואתרי מורשת קרב. "כמעט מיותר לציין שלמרות כמות בני הנוער והמגוון הרחב של היישובים בהם הם גרים לא נרשמו בעיות משמעת במהלך הטיול".

"הדור השלישי של השומרון דורש לדעת יותר על ההתיישבות ולא במקרה", מסביר דגן, "ההתיישבות בשומרון מבוססת, חזקה ואיכותית והנוער הנפלא שלנו מעוניין להכיר את ההיסטוריה ולהמשיך לאתגרים הבאים של החברה הישראלית".

לדבריו, מדובר בבני נוער איכותיים, דתיים וחילוניים כאחד - "גם השילוב בין בני הנוער החילוניים והדתיים נבע מהרצון שלהם עצמם. יש לנו מועצת נוער מכל יישובי השומרון והם דרשו את החיבור בין היישובים. אנחנו לא מתערבים להם בהחלטות אלא מלווים את התהליך והם רצו לחבר בין היישובים החילוניים והדתיים".