הדור השלישי מכריז: "כבר שנה אנחנו סופגים ובולעים את הרוק – עד כאן!"

בני נוער מיהודה ושומרון יפתחו מחר (ג´) במחאה מתמשכת מול בית ראש הממשלה בירושלים. יוזמת המחאה ל´כיפה´: "המחאה באה לצעוק את הצעקה של הנוער שלא מסכים שהמציאות המטורפת הזו תימשך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/16 19:42 ה בתמוז התשעו

הדור השלישי מכריז: "כבר שנה אנחנו סופגים ובולעים את הרוק – עד כאן!"
באדיבות המשפחה, צילום: באדיבות המשפחה

בני נוער מיהודה ושומרון יוצאים למאבק למען השבת ההרתעה ומיגור הטרור, וזאת על רקע הפיגועים האחרונים בהם נרצחו הרב מיכי מרק הי"ד מעתניאל שהותיר עשרה יתומים, והלל יפה אריאל הי"ד שנרצחה במיטתה בביתה שבקרית ארבע.

מחר (שלישי) צפויים בני הנוער להקים בשעה 12:00 מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה ולהישאר במקום בדרישה למיגור הטרור והחלת ריבונות יהודית במרחבי ארץ ישראל.

"לא נוכל לשתוק עוד. השגרה שלנו מתבוססת בדם", נכתב במודעות שהופצו ברחבי הארץ. "אנו קוראים לכלל הנוער ואוהבי העם והארץ, שלא מוכנים להישאר אדישים אל מול מרחץ הדמים המתחולל להצטרף אלינו. נזעק מתוך המציאות המטורפת שאנו חיים בה - עד כאן! יותר לא נסבול. נדרוש מראש הממשלה לעמוד כיהודי גאה ולפעול בלי פחד נגד הטרור, ולמען שלמות הארץ"

בראיון לאתר 'כיפה' מסבירה שרל'ה בן שושן, בת 17 מבית אל ומיוזמות המחאה, את מה שהוביל את בני הנוער דווקא עכשיו להגיע לבית ראש הממשלה.

"עברנו כמעט שנה שבה פיגוע רודף פיגוע והממשלה לא עושה מספיק כדי לעצור את רצף הפיגועים", מסבירה בן שושן. "לאחרונה היו שני הפיגועים - הרצח של הלל יפה אריאל והרב מיכי מארק הי"ד, שגרמו לנו לומר שזהו. כבר שנה אנחנו סופגים ובולעים את הרוק וזה הגיע לנקודת שיא שבה אנחנו לא מוכנים לשתוק יותר".

בן שושן מספרת כי מאחורי המחאה עומדת קבוצה של בני נוער מישובים שונים ביהודה ושומרון ובהם גם בני משפחות שכולות.

"בעז"ה נקים אוהלים בשעה 12:00 מול בית ראש הממשלה ובמאהל יהיו שיעורים, שיחות עם נפגעי טרור, וביקורי חיזוק של רבנים ואישי ציבור. המחאה באה לצעוק את הצעקה של הנוער שלא מסכים שהמציאות המטורפת הזו תימשך. חשוב לזכור שהטרור לא מכה רק ביהודה ושומרון אלא גם בתל אביב וירושלים, בצפון ובדרום, ואנו מקווים שיצטרפו אלינו למחאה בני נוער ומשפחות מכל רחבי הארץ".

לדברי בן שושן היוזמה שהחלה להתגלגל בשבוע שעבר צברה תאוצה ובני נוער רבים נרתמו לפעילות והודיעו כי הם מתכוונים להגיע למאהל. "יש פרסום גדול למחאה הזאת. זה תופס בהרבה מקומות ויש כבר אישי ציבור שהודיעו שיגיעו, קבוצות נוער מהרבה ישובים, וגם ראשי המועצות תומכים ופרסמו הודעות לנוער שלהם לבוא ולהגיע למחאה. זו אמירה שכולם מתחברים אליה והיא מצליחה לסחוף הרבה אנשים".

בן שושן קוראת להנהגת המדינה להבין שהמצב לא יכול להימשך כך: "הממשלה וראש הממשלה צריכים להפנים שהחיים של תושבי יהודה ושומרון ושאר הארץ עדיפים על פני הנוחות של הערבים. צריך להחליט שרוצים לנצח ולנקוט בצעדים הרבה יותר חמורים נגד הטרור, לא בשביל שיהיה חודש של שקט אלא להגיע למצב שבו הם לא יעזו לפגוע בנו. אני חושבת שראש הממשלה צריך להגיד גם אמירה ברורה בנוגע לשלמות הארץ ולפעול להחלת ריבונות יהודים בכל רחבי ארץ ישראל, ולהפסיק לממן את ה"רשות הפלסטינית" וכך לגדוע את התקווה של הערבים למדינה בארץ ישראל".