הגרעינים התורניים הכריזו "גיוס חירום" לקליטת משפחות בדרום ת"א

זאת על מנת לסייע לקהילה היהודית בשכונות התקווה ושפירא, נוכח תופעת המסתננים הזרים המתרחבת באזור. מנהל הגרעין בשכונת התקווה: "המסתננים מאיימים על זהות השכונה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/07/12 12:12 ז באב התשעב

הגרעינים התורניים הכריזו "גיוס חירום" לקליטת משפחות בדרום ת"א
Augapfel-cc-by, צילום: Augapfel-cc-by

הגרעינים התורניים יוצאים למאבק המסתננים: החל ממחר (ו') יזום ארגון "קרן קהילות", המרכז עשרות מהגרעינים התורניים הפועלים בישראל, קמפיין באמצעי התקשורת אשר קורא ל"גיוס חירום" של משפחות לטובת מגורים בשכונות התקווה ושפירא בדרום תל-אביב, זאת על מנת לתמוך בחיי הקהילה היהודית בשכונות המסתננים.

חברי הגרעינים יעסקו בפעילויות בתחום החינוך והרווחה, ואף יעניקו סיוע ותמיכה למשפחות המקומיות המתגוררות במקום והסובלות מתופעות של אלימות המתגברת עם כניסתם של מסתננים לא חוקיים לשכונות.

הקמפיין, הכולל מודעות פרסומיות בעיתונות סוף השבוע של המגזר הדתי-לאומי, קורא לגיוס של משפחות הגרעינים, זאת לטובת חיזוק השכונות. שמוליק צור, מנהל הגרעין התורני שבשכונת התקווה, סיפר כי "בנוסף לאתגרים הרבים שקיימים מקדמא דנא פה בשכונה נוספה לאחרונה מצוקה עקב ריבוי העובדים הזרים ששוטפים את השכונה. בעיה זו מאיימת בצורה חריפה מאוד על זהות השכונה. בשבועות האחרונים אנו עדים להיפוך כיוון הגלגל ואנו מקווים שגרעין סטודנטים ומשפחות יוקם במקום".

איתי גרנק מנהל הגרעין התורני "שקמים" שבשכונת שפירא, ציין כי "הגרעין שבשכונת שפירא מונה כיום 15 משפחות וקם לפני כעשר שנים כחלק מרצון לחיות את חיי הקהילה המקומית ולקדמה. עכשיו יותר מתמיד ישנו צורך בקרב האוכלוסייה המקומית להבאת משפחות צעירות על מנת לחזק את הנוכחות היהודית והציונית בשכונה". לדבריו, "משפחות מקומיות רבות אומרות לנו שעכשיו זה הזמן להביא את פניה היפים של הצינות הדתית לדרום ת"א. אני קורא לכל מי שרוצה קהילה חיי קהילה תוססים ואיכותיים לצד משימה לאומית בדרגה ראשונה - לבוא ולהצטרף למהפכה".

"עיבוי הגרעינים בדרום תל אביב הינה משימה לאומית ציונית דחופה ביותר,ישנה ציפייה מהציבור שלנו להרים את המשימה הדחופה הזאת", סיכם שי תובל, מנכ"ל "קרן קהילות", שציין כי "גירוש המסתננים לא מספיק, חייבים לחזק את השכונה במשפחות, על ידי גרעיני סטודנטים וגרעיני בנות שירות לאומי".