הגרעין החדש של תנועת עזרא: "עמית"

מאות חניכי התנועה התכנסו לפנות בוקר במצדה, לחשיפת שמו של הגרעין החדש של "עזרא". מזכ"ל התנועה, בני פרינץ, הסביר את השם החדש: "נקודת המוצא שלנו היא בראיית האחר - כחבר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/04/13 10:07 כ באייר התשעג

הגרעין החדש של תנועת עזרא: "עמית"
יחצ, צילום: יחצ

כ-800 חניכי קבוצת אורות (כיתה ט') של תנועת הנוער ”עזרא“ מרחבי הארץ התכנסו לפנות בוקר (ב‘) לטקס סיום מסע הגרעין שנערך במרומי המצדה. בטקס המסורתי מקבל הגרעין החדש מדי שנה את שמו ואת המשימה המרכזית, במסגרת עליו ליצור פעילות ומוקדי הגשמה התנדבותיים, סביב הנושא השנתי של התנועה.

רק לקראת השעה 4:00 בבוקר נחשף שם הגרעין החדש: ”עמית“. מזכ“ל התנועה, בני פרינץ, אמר בטקס כי ”בשנים האחרונות אנחנו חשים בהתעוררות גדולה של עם ישראל לטיפול בבעיות החברתיות, המורכבות של מדינת ישראל. תנועת עזרא, כמובילה בציבור התורני לאומי, רואה חשיבות עליונה באמירה החברתית מתוך מבט תורני“.

לדבריו, ”הנושא השנתי שנבחר, בונים באמונה חברה צודקת, משקף את מחויבות התנועה לעסוק בשאלות הבנייה של החברה - חלוקת משאבים, אחריות על החברה, קבוצות חלשות, מוסר וצדק“.

פרינץ הסביר את משמעות שם הגרעין החדש וציין כי ”נקודת המוצא לתהליכים החברתיים היא בראיית האחר כחבר. האחריות שלי כאדם כלפי אחיי הישראלים איננה ממקום של צדקה אלא ממקום של צדק. החבר, העמית, האח שלי זכאי לעזרתי ואני מחויב לתרום לו, לא בגלל שאני מרחם עליו ולא בגלל שהוא נזקק, אלא בגלל שאני אחיו ויש לי אחריות חברה כולה“.

”גרעין עמית יניף את הדגל של בניית החברה הצודקת ממבט אמוני, ערכי, חברתי וצודק. אני רוצה לאחל, בשמי ובשם התנועה כולה, הצלחה גדולה לגרעין החדש ונאמין כולנו שממבט של עמית אפשר ונצליח לבנות חברה צודקת“, סיכם פרינץ.