הגרסה של ח"כ מרב מיכאלי לחנוכה: "הנרות הללו אנו מדליקות"

במסגרת המיזם החברתי "אל תדליק אותי, בוא תדליק איתי" של ארגון "קרוב ללב", ח"כ זבולון כלפה, איתן כבל, בוז'י הרצוג ומירב מיכאלי השתתפו בהדלקת נרות משותפת המחברת בין דתיים לחילונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/13 20:54 כט בכסלו התשעד

הגרסה של ח"כ מרב מיכאלי לחנוכה: "הנרות הללו אנו מדליקות"

מקרבים לבבות גם בכנסת ישראל: ביוזמתו של ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי) נערכה הערב (ב') הדלקת נרות משותפת יחד עם חברי הכנסת מהעבודה - ח"כ בוז'י הרצוג, ח"כ איתן כבל וח"כ מירב מיכאלי. החיבור בין חברי הכנסת נעשה ביוזמת ארגון "קרוב ללב" אשר יצר בחג החנוכה את המיזם החברתי "אל תדליק אותי, בוא תדליק איתי", במסגרתו משפחות חילוניות ומשפחות דתיות מתכנסות יחדיו לקיום מצוות הדלקת נרות החנוכה. דרך קירוב זה שואפים בארגון ליצור שיח איכותי ומעמיק שיתרום לקירוב לבבות ולגישור בין הפערים בחברה.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/122201348967.mp4[/embed]

לאחר הדלקת הנרות ביצעה ח"כ מירב מיכאלי את השיר המסורתי של חנוכה בשינוי פמיניסטי קל ושרה: "הנרות הללו אנו מדליקות".

ח"כ זבולון כלפה אמר כי "אין כמו החגים כדי לחבר את הציבור הישראלי על כל גווניו, עמדותיו ודעותיו, כל אחד מגיע עם הגוון שלו וכולנו יחד מתאחדים סביב מצוות הדלקת החנוכיה. ובנימה אישית, זה החנוכה הראשון שלי כחבר כנסת, העבודה היא סביב השעון ולא כל יום אני מצליח להגיע הביתה לקיבוץ שומריה להדליק עם המשפחה, שמחתי להדליק עם עמיתיי לכנסת, הייתה אווירה משפחתית ונעימה".

ח"כ איתן כבל ציין כי "הדלקת הנרות היא לא דבר זר לי, להפך, חנוכה הוא אחד החגים הכי אהובים עליי. החג מלכד את המשפחה כאשר מדליקים ביחד סביב אור הנרות. היה לי לכבוד לארח בלשכתי לצד חבר הכנסת זבולון כלפה את יו"ר מפלגת העבודה בוז'י הרצוג וחברתינו לסיעה מירב מיכאלי, לשנה הבאה בהסתדרות"

ארגון "קרוב ללב" פועל לאורך השנה לקירוב לבבות בין דתיים וחילוניים סביב חגי ישראל. השנה, בנוסף להדלקת נרות משותפת של משפחות, יזם הארגון מפגשים ציבוריים המתקיימים מידי ערב בימי החג באזור הצפוני של מזח נמל ת"א כשבמרכזם הדלקת חנוכיית ענק המורכבת מ- 122 קוביות אור המוארות באמצעות 5000 נורות לד זעירות.