הגרז"ן של הרב דוד לאו

הקרב על תפקיד הרב הראשי האשכנזי יוכרע בין הרב דוד לאו לרב דוד סתיו, כשנציגי חב"ד בגוף הבוחר מסתמנים כלשון המאזניים בהכרעה. במטה הרב לאו טוענים: חב"ד איתנו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/07/13 18:15 טז באב התשעג

הגרז"ן של הרב דוד לאו

הקרב על הרבנות הראשית מתמקד בימים האחרונים בנציגי חב“ד החברים בגוף הבוחר, שמסתמנים בשלב זה כלשון מאזניים שעשויה להכריע את הכף בין מועמדותו של הרב דוד סתיו לרב דוד לאו במערכה על תפקיד הרב הראשי האשכנזי.

לכיפה הגיעו בימים האחרונים חלק מהחומרים שנשלחים לחברי הגוף הבוחר, אחד מהמכתבים שנחשף כאן לראשונה הוא מכתב תמיכה חד משמעי של הדיין הנודע רבי זלמן נחמיה גולדברג, שכותב על הרב דוד לאו שבחים מפליגים וקורא לחברי הגוף הבוחר לתמוך בו לרבנות הראשית.

אנשיו של הרב לאו מצייינים כי המכתב ותמיכתם של רבים מקרב חסידי חב"ד ברב לאו, היא בעיקר בשל הקשר רב השנים של משפחת לאו עם חב"ד, מוסדותיו ומעל לכל הקשר ההדוק והחם שהיה לרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו, שנכנס ליחידות אצל הרבי מלוובאוויטש.

גורם בכיר בחב“ד מציין בשיחה עם כיפה כי ”תמיכתם של חברי הגוף הבוחר ברב לאו עצומה“. במטה הרב לאו אומרים שהו נהנה הן מתמיכה חרדית גורפת והן מתמיכה של אישים חילונים בולטים כדוגמת בנימין נתניהו ראש הממשלה, אהוד אולמרט ראש הממשלה לשעבר ורבים נוספים.