הגיע הזמן שהתקשורת תהיה פחות חמה על ההדק

חברי כנסת, אנשי תקשורת וארגוני ההצלה נרתמו ליוזמתו של דובר המועצה הר חברון, אסף פאסי, למנוע פרסום מידע מתוך זירות פיגוע לפני אישור הדוברים הרשמיים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 26/01/16 16:21 טז בשבט התשעו

הגיע הזמן שהתקשורת תהיה פחות חמה על ההדק
אילוסטרציה, Moshe Shai/FLASH90, צילום: אילוסטרציה, Moshe Shai/FLASH90

המאבק נגד ההדלפות מזירות פיגועים עולה שלב. הצעת חוק בנושא מקודמת כבר על ידי כמה מחברי הכנסת וארגוני ההצלה נרתמים אף הם לנושא ולשינוי בשיטת הפעולה של חלקם.

אסף פאסי דובר המועצה הר חברון יצא למאבק לאחר הפיגוע בעתניאל כשלטענתו ידע שתי דקות לאחר שהתרחש כי מדובר ברצח ואת מיקום הבית ולמרות בקשותיו מהכלי התקשורת שלא לדווח על מצבה של דפנה מאיר הי"ד הדברים יצאו החוצה וארגוני ההצלה פרסמו ללא רשות והיתר כי מדובר ברצח.

"נתן מאיר למד על הרצח של אשתו משמיעה ברדיו, הוא ידעה שדפנה פצועה אך ברדיו כבר אמרו רצח והוא לא היה צריך להיות חכם גדול כדי להבין את המשמעות", אומר פאסי ל'כיפה'.

גם במקרה של הרצח של יעקב ונתנאל ליטמן הוא מספר כי הגיעו לזירה מגורמי ההצלה ראיינו חיילים ועדי ראיה והוציאו החוצה פרטים שלא היו צריכים להתפרסם עדיין. "גם אם לא מדובר בסיקור מסודר יש צורך לעצור סיקור של יחידים שמוציאים החוצה מידע לפני שהדוברים המסודרים מאשרים אותו לפרסום".

בעקבות פרסום הדברים וההד התקשורתי שטענותיו של פאסי קיבלו יקדמו את העניין בכנסת חברי הכנסת של הבית היהודי, שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ' ומנגד בצד השמאלי של המפה הפוליטית - זהבה גלאון. "העניין איננו פוליטי ואני שמח על התגייסות חברי כנסת מסיעות שונות למענו. יש חוק שכבר קיים בעניין וככל הנראה הצורך העיקרי הוא לגרום לאכיפתו כדי לעצור תופעות מעין אלה" אומר פאסי.

הוא מציין כי מכתב בנושא נשלח גם לשר הבריאות יעקב ליצמן ולחבר הכנסת אלי אלאלוף יו"ר וועדת העבודה הרווחה והבריאות. "המכתב נשלח מדוברי המועצות ביהודה ושומרון, מי שאירגן את העניין הוא סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני. במכתב ישנה דרישה לשמירה על מידע חסוי מפיגועים ולסדר בהוצאת המידע באירועי החירום".

בנוסף, איחוד הצלה - הדף הרשמי, ארגון מתנדבי רפואת החירום הגדול בארץ ובו כ-3,000 מתנדבים הוציא אמש קריאה לגבש אמנה שתחייב את ארגוני החירום לעשות הכל על מנת לשמור על כבודם של חולים. "הייתי במהלך היממה האחרונה בקשר מול דובר הארגון מר מוטי אלמליח וקבענו שנעבוד יחד לטובת אמנה שכזו", אומר פאסי ומוסיף, "אני קורא גם לאנשי התקשורת להצטרף לקריאה זו. כתבים, עורכים באתרים השונים, מגישים וכל מי שיש לו חלק בהפצת ידיעות. אנחנו יכולים לנרמל את הזירה התקשורתית שלנו ולמנוע יחד פיגוע נוסף עבור משפחות שאיבדו את היקר להן מכל".

פאסי הדגיש את הערכתו לכלל הארגונים ואנשי החירום שעושים לילות כימים לטובת כולנו. "עבודתם היא עבודת קודש ואם היה מובן למישהו אחרת מדבריי אני מתנצל על כך. יש בי הערכה עצומה לארגוני ההצלה, אבל את העניין הזה חייבים לעצור. הסקרנות והרצון להיות הראשונים שמוכרים מידע גורם לדברים נוראיים, ואת זה חייבים לעצור. לפני הפיגוע הבא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן