"הגיע הזמן להפסיק ההשתלחות ברב ליאור"

יוסי דגן, סגן ראש המועצה האזורית שומרון, פרסם עדויות ותמונות על יחסו החם של הרב ליאור לעולי אתיופיה: "שאלעזר שטרן יחפש נושאים אחרים לנגח"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/10/13 08:49 כג בחשון התשעד

"הגיע הזמן להפסיק ההשתלחות ברב ליאור"
באדיבות חונניהו אשטה, צילום: באדיבות חונניהו אשטה

הקרב בין ח“כ אלעזר שטרן לבין הרב דב ליאור, סביב ההתבטאות ביחס לאפליית העדה האתיופית, מגיע לשלב ההוכחות - הפעם מכיוונו של הרב ליאור: סגן ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תלמידו של הרב דב ליאור, מפרסם היום עדויות ותמונות המוכיחות דווקא את יחסו האוהב והחם של הרב ליאור לעולים מאתיופיה, רבים מהם תלמידיו בעצמם.

דגן הסביר היום כי ”מכיון שהשיעור הספציפי לא יוכל להתברר בבית המשפט עקב כך שחבר הכנסת שטרן לא מסיר את חסינותו המגינה עליו מתביעה ומכיון שבהיכרותי הקרובה מזה כ-15 שנה עם הגאון הרב דב ליאור זכיתי להכיר גאון תורה גדול ואוהב ישראל גדול, עשיתי תחקיר קטן ופשוט בסוף השבוע ומיד מצאתי סיפורים רבים של קירוב עולים חדשים על ידי הרב דב ליאור לאורך השנים, ובמיוחד עולים מאתיופיה".

(צילום: באדיבות חונניהו אשטה)

המקרה הראשון הוא של חונניהו אשטה, שעלה מאתיופיה ולמד בישיבת ניר בקרית ארבע ולאחר מכן כאברך בישיבת ההסדר בשבי שומרון. "במשך חמש השנים שלמדתי אצל הרב דב ליאור בישיבה בקרית ארבע", מספר חונניהו - "לא רק שלא הרגשתי אפילו קמצוץ של יחס לא ראוי, אלא שהרב ליאור קיבל אותי במאור פנים ככל תלמיד בישיבה, ואף הרגשתי שדלתו פתוחה אלי כל הזמן בכל נושא“.

חונניהו אומר כי ”כתלמיד הבאתי בפניו שאלת שנוגעות בלבטים ההלכתיים השונים של של הברכות לגבי המזון והמאכלים המיוחדים של יוצאי אתיופיה, והוא התעניין בהם ובמנהגי העדה מאוד. כשעמדתי להתחתן, הרב ליאור השקיע שעות בהכנה שלי לחתונה, ואף נפגש במאור פנים איתי ועם ארוסתי, תמך בנו מבחינה מוראלית ועודד אותנו מבחינה רגשית - הרבה מעבר לרגיל כלפי תלמידים בישיבה. בחתונה הרב ליאור הגיע וערך את החופה בעצמו ונשא דרשה מרגשת על העולים מאתיופיה“.

”מקרה נוסף אליו נחשפתי“, מוסיף דגן, ”היה של עולה מאתיופיה שהתארס עם צברית ילידת הארץ. למרבה הצער הוריה התנגדו בתוקף. הרב ליאור פעל בכל כוחו לשכנוע ההורים, ואף התנדב לערוך את חופת הזוג על מנת להראות את הערכתו להם".

"עולים רבים מאתיופיה, יחד עם עשרות אלפים מכל עדות ישראל, הינם תלמידים מובהקים של הרב דב ליאור" - מדגיש סגן ראש המועצה האזורית שומרון - "ביום חמישי שמענו בתקשורת מפי חבר הכנסת אלעזר שטרן שהרב ליאור סובר שאתיופים אינם יהודים, במוצאי שבת שמענו בתקשורת מפי 'מקורבי' מנהיגת מפלתו ציפי ליבני כי היריקה שירק עליו נער במצפה הושעיה יצאה מפיו של השר נפתלי בנט. לא פחות. הגיע הזמן להפסיק את ההשתלחויות הללו, שמוסיפות אולי קול או שניים במחוזות השמאל העמוק, אך רק מגבירות את הקרע בעם. רוב הציבור מתנגד ליריקה בח"כ שטרן, ויחד עם זאת מתנגד בתוקף גם להשתלחויות החוזרות ונשנות הללו ברבנים ובראשי ישיבות.

”חבר הכנסת שטרן מרבה להשתלח ברבנים חשובים בציונות הדתית. הרב דב ליאור הוא מגדולי ופוסקי הדור, מוטב שחבר הכנסת אלעזר שטרן יחפש לו מושאי ונושאי ניגוח אחרים“, סיכם דגן.