הגופים הדתיים נתפסים כמושחתים ביותר

בסקר "מידת השחיתות בישראל" שנערך בכלכליסט השיבו הנסקרים כי המושחתים ביותר הם הגופים הדתיים, עוד יותר מאשר המשטרה, חברת החשמל והמכס

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/09/15 09:42 ד בתשרי התשעו

הגופים הדתיים נתפסים כמושחתים ביותר
פלאש 90, צילום: פלאש 90

תעודת עניות למוסדות הדתיים בסקר שנערך בעיתון 'כלכליסט', תחת הכותרת 'מידת השחיתות בישראל', שקובע כי הגופים המושחתים ביותר הינם הגופים הדתיים.

הנסקרים התבקשו לדרג את השחיתות שקיימת לדעתם בגופים שונים, ביניהם מערכת המשפט, המשטרה, המכס, שירותי מתן הרישיונות, השירותים הציבוריים - טלפון, מים, חשמל וכו', והגופים הדתיים, כש-1 משמעותו לא מושחת, ו-5 משמעותו מושחת מאוד.

בסקר עולה כי הנסקרים מאמינים כי הגופים הדתיים הינם המושחתים ביותר, ומקבלים את הציון 4, עוד יותר מאשר המשטרה שזכתה לציון 3.6, והשירותים הציבוריים שקיבלו את הציון 3.4 והמשטרה שזכתה לציון המפוקפק 3.6. שירותי מתן הרישיונות קיבלו 3.2, שירותי המכס קיבלו ציון 3.2 גם הם, ומערכת המשפט זכתה ב- 3.0 במדד השחיתות, כלומר, המערכת הזוכה לאמון הרב ביותר.

בכלכליסט השוו את הסקר הנוכחי, אותו ביצעו באמצעות מכון מדגם, לסקר שערך מכון מחקר הכנסת לפני עשור בדיוק, ב-2005, ובו עולה כי שירותי הדת אף ירדו עוד יותר בעשור האחרון במדד האמון בהם. בעוד שב-2005 קיבלו הגופים הדתיים 3.8, היום כאמור הם מקבלים את הציון 4.0.

רוב הגופים עלו ברמת השחיתות שלהם, על פי דעת הנסקרים. המשטרה ביצעה זינוק, ככל הנראה בעקבות הזעזועים האחרונים במשטרה, ובעוד שב-2005 זכו המשטרה לציון 3.0, ב-2015 הם מקבלים כאמור 3.6. הגופים האחרים רושמים עליות מתונות יחסית, כשהשירותים הציבוריים - טלפון, מים, חשמל וכו', עולים בשני עשיריות האחוז מ-3.2 ל-3.4, שירותי מתן הרשיונות עולה מ-3.1 ל-3.2, שירותי המכס עולים גם הם באותפ המספרים, ומערכת המשפט עולה מ-2.7 ל-3.0.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן