הברית החדשה הופצה לכלל חברי הכנסת

הפצת חומרי המיסיון בלב בית המחוקקים עוררה זעם בקרב חלק מחברי הכנסת. ח"כ בן ארי קרע את הדפים וטען: מקומו של הספר ושולחיו בפח של ההיסטוריה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/07/12 10:29 כז בתמוז התשעב

הברית החדשה הופצה לכלל חברי הכנסת
איתמר בן גביר, צילום: איתמר בן גביר

מיסיון בלב הכנסת: חברי כנסת מסיעות שונות הופתעו לגלות אתמול (ב') בתיבות הדואר שלהם במשכן הכנסת עותק של "ספר הבריתות" - הכולל את התנ"ך והברית החדשה כחלק ממהדורה אחת. המהלך עורר זעם בקרב חלק מחברי הכנסת ובראשם ח"כ מיכאל בן ארי, שקרע את דפיו.

מאחורי שליחת הספר עומדת החברה לכתבי הקודש בישראל, המפיצה כתבי דת נוצריים. לספר צורף מכתב בו נאמר כי "אנו שמחים להעניק את ספר הבריתות בהוצאה חדשה הכוללת 90 אלף מראי מקום. זהו פרי יקר ערך של שיתוף פעולה בין החברה לכתבי קודש בישראל ובין מאמינים ברחבי העולם האוהבים את כתבי הקודש".

ח"כ מיכאל בן ארי קרע את הספר לגזרים והשליכו לפח האשפה. הוא הסביר כי "הספר המתועב הזה, הניע רצח של מיליוני יהודים באינקווזציה ובמוקדי האוטו-דה-פה. מדובר בפרובוקציה מיסיונרית מכוערת של הכנסייה, אין ספק שמקומו של הספר ושולחיו בפח של ההיסטוריה".

ח"כ ציפי חוטובלי ציינה כי בכוונתה לפנות ליו"ר הכנסת בדרישה למנוע הפצת חומרי מיסיון בכנסת. "לא מפיצים חומרים לחברי הכנסת לצרכים אקדמיים בלבד. תכנים שהיו נושאים לרדיפות והתנכלויות זוכים לתפוצה דרך הכניסה הראשית של מדינת ישראל. לא ייתכן שבמשכן הכנסת יחולקו חומרי מיסיון".